کد خبر: 329470
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۴:۰۰
| |

آیت‌الله جوادی آملی:

وقتی مردم فقیر هستند، دنبال کدام اقتصاد مقاومتی هستید!؟ + ویدئو

یکی از مراجع تقلید گفت: اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمی‌شود و باید درک کرد که مال در فرهنگ قرآن، ستون دین ‏است و به دست مدیرانی باید سپرده شود که در اقتصاد مجتهد، در مدیریت مجاهد و با عزم ملی همراه هستند.

وقتی مردم فقیر هستند، دنبال کدام اقتصاد مقاومتی هستید!؟ + ویدئو
کد خبر: 329470
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیام تصویری به همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از منظر دین در چند عنصر که شامل معرفی مال، خطر فقر و راه تنظیم اقتصاد عاقلانه و عادلانه خلاصه می‌شود.

او با اشاره به آیاتی از سوره نساء افزود: مال، عامل قیام و قِوام یک ملت است و ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چاره‌ای نیست که کیف و جیبش پر باشد؛ چراکه ملتی که دستش تهی است، از ستون محروم است، از قیام و مقاومت طرْفی نمی‌بندد و این مال است که عامل قیام یک ملت است.

او تصریح کرد:این ستون را نباید به دست لرزان افراد سفیه و بی‌عُرضه سپرد، آن مدیر سفیه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نمی‌تواند تأمین کند، خودایستادگی را فرا نگرفته، چه رسد به این‌که بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مال، عامل قیام یک ملت است، آن‌ کسی که سفاهت اقتصادی دارد، درایت اقتصادی ندارد، صلاحیّت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند. اگر هم هوش اقتصادی دارد و لکن طهارت قُدسی و قداست عقل در او یافت نمی‌شود، او سفیه است. سفاهت در فرهنگ قرآن تنها در فقدان نظر نیست، بلکه بسیاری از افرادند که از نظر علمی، خردمند و پخته و فرهیخته هستند ولی از نظر عقل عملی سفیه‌اند، قرآن کریم کسانی را که راهی راه ابراهیم خلیل سلام الله علیه نیستند سفیه می‌داند.

او افزود: ملت فقیر فلج است، ملتی که جیبش خالی است، کیفش خالی است، تهیدست است، بدهکار است، مدیون است، فلج است و ملت فلج قدرت قیام ندارد، چه رسد به مقاومت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها