آژانس بین‌المللی انرژی:

رشد تقاضای نفت در جهان به کمترین میزان از سال 2008 رسید

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: رشد تقاضای نفت در جهان به کمترین میزان از سال 2008 رسیده است.

رشد تقاضای نفت در جهان به کمترین میزان از سال 2008 رسید
کد خبر: 329537
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۴:۲۵:۵۳

اعتمادآنلاین| آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد افزایش نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصادی در جهان و نیز افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین تقاضای جهانی نفت را کاهش داده و به کمترین سرعت رشد از سال 2008 تاکنون رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: شرایط حتی از این وضع هم بغرنج‌تر است و میزان رشد تقاضا جهانی نفت در نیمه نخست سال 2019 به شدت کاهش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی که در پاریس مستقر است، با مقایسه میزان تقاضای جهانی ماه می امسال با سال گذشته می‌نویسد در ماه می امسال میزان تقاضای جهانی 160 هزار بشکه در روز کاهش یافته است که دومین کاهش سال به سال در سال 2019 محسوب می‌شود.

از ماه ژانویه تا ماه می میزان تقاضای جهانی نفت 520 هزار بشکه در روز افزایش یافت که کمترین میزان افزایش در این فاصله زمانی از سال 2008 تاکنون محسوب می‌شود.

در گزارش آژانس آمده است: چشم‌انداز توافق سیاسی بین چین و آمریکا روی مبادلات تجاری بدتر شده است و این مسئله می‌تواند منجر به کاهش فعالیت‌های تجاری و کم شدن رشد تقاضای نفت در جهان شود.

آژانس بین‌المللی انرژی با بیان اینکه تنها میزان تقاضای چین 500 هزار بشکه در روز در نیمه نخست امسال افزایش یافت، گفت: پیش‌بینی از کاهش تقاضا برای سال 2019 و 2020 به ترتیب 1.1 و 1.3 میلیون بشکه در روز است.

رشد تقاضا در آمریکا و هند تنها 100 هزار بشکه در فاصله ماه ژانویه و ژوئن بوده است.

در این گزارش آمده است که چشم‌انداز تقاضا بسیار شکننده است.

کاهش عرضه توسط کشورهای صادرکننده نفت اوپک نیز وضعیت بازار را تضعیف کرده و نسبت به کاهش تولید کشورهای غیراوپک نیز کمک کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین تأکید کرده است که این عدم توازن می‌تواند موقت باشد و پیش‌بینی می‌شود تولید کشورهای غیراوپک در سال 2020، به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین گفته است نگرانی‌های اقتصادی بر مسائل سیاسی سایه افکنده است. با این وضع بازار نفت مسائل پیش‌رو و تنش‌ها را کاملاً رصد می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها