کد خبر: 329549
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۴:۳۸:۳۷
| |

صدور 287 مجوز سقط درمانی در سه ماهه نخست امسال

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدایی فروردین تا پایان خرداد ماه امسال 473 نفربرای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه و 287 مورد مجوز سقط درمانی را از این اداره کل دریافت کردند.

صدور 287 مجوز سقط درمانی در سه ماهه نخست امسال
کد خبر: 329549
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۴:۳۸:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ در سه ماه نخست امسال، 473 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 97 که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 482 مورد اعلام شده بود 2 درصد کاهش یافته است.

بر اساس قانون، مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود که مهمترین آن سن بارداری کمتر از 19 هفته است.


علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تایید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند بنابر این، این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین یا هر بیماری مادر به صدور مجوز سقط می انجامد تصوری کاملا نادرست است زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد به صدور مجوز منجر خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها