کد خبر: 329551
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۴:۴۱:۰۰
| |

جانشین فرماندهی ناجا خبر داد:

افزایش 58 درصدی کشفیات کالای قاچاق

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: در چهار ماه گذشته از لحاظ ارزش ریالی، کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته، 58 درصد افزایش یافته است.

افزایش 58 درصدی کشفیات کالای قاچاق
کد خبر: 329551
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۴:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار ایوب سلیمانی روز شنبه در حاشیه بازدید از پلیس امنیت اقتصادی به خبرنگاران گفت: موضوع سازماندهی دستگاه ها در مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار قرار دارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حال طراحی 40 تا 50 سامانه در این حوزه است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: افرادی از خلأها و کمبود تجهیزات در گمرکات سوءاستفاده می کنند. اگر مبادی گمرکی، دستگاه های کنترلی کافی داشته باشند، خود به خود شرایط برای بازدارندگی جرایم بوجود می آید.

جانشین فرماندهی ناجا گفت: در 157 گمرک کشور فقط 15 دستگاه ایکس ری قرار دارد. آیا نمی شود 200 دستگاه ایکس ری تهیه و در گمرکات و دیگر نقاط حساس مستقر کرد.

وی اضافه کرد: در آخرین جلسه ستاد مرکزی قاچاق، رییس جمهوری به وزیر اقتصاد دستور داد تا منابع مورد نیاز برای تهیه دستگاه های ایکس ری را تامین کند. این دستگاه ها در داخل هم قابل تولید هستند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی ادامه داد: برای کنترل قاچاق، باید روی 500 هزار خودرویی که خدمات عمومی ارایه می دهند، ردیاب نصب شود.

وی گفت: ایجاد زیرساختها مانع رخ دادن جرم می شود.

سلیمانی درباره دستاوردهای ایجاد پلیس امنیت اقتصادی افزود: در چهار ماه گذشته از لحاظ ارزش ریالی، کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته، 58 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی، پیگیری پرونده های بالای 500 میلیون را در دستور کار پلیس عنوان کرد و ادامه داد: کشفیات مربوط به پرونده های بین 100 تا 500 میلیون تومان 69 درصد و پرونده های بالای 500 میلیون تومان، 83 درصد رشد داشته اند.

جانشین فرماندهی ناجا درباره کمک به سازمان مالیات برای مبارزه با فرار مالیاتی نیز گفت: پلیس امنیت اقتصادی آماده کمک به این سازمان هم در حوزه کشف و هم در زمینه تحویل افراد مجرم به مراجع قضایی است.

وی افزود: شناسایی فرار مالیاتی در چهار ماه گذشته، 188 درصد رشد داشته است.

سلیمانی به همکاری پلیس امنیت اقتصادی با سازمان تعزیرات اشاره کرد و گفت: محل اجرای احکام 83 درصد تعزیرات در 10 استان است که بر این اساس پلیس با این سازمان در استان ها همکاری می کند.

سلیمانی از بازگشت سه تا پنج هزار میلیارد تومان به خزانه دولت در صورت اجرای احکام مربوط به تعزیرات خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) از پلیس امنیت اقتصادی بازدید و در جریان اقدامات این یگان تخصصی در برخورد با جرایم اقتصادی قرار گرفت.

محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور در جریان بازید روز شنبه سرتیپ پاسدار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا، گزارش اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در حوزه های مختلف را به اطلاع وی رساند.

پلیس امنیت اقتصادی، یکی از تخصصی‌ترین واحدهای‌ رسیدگی کننده به جرائم اقتصادی است و در اوایل سال جاری برای مقابله با مفاسد اقتصادی راه اندازی شد.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی درباره ضرورت تشکیل این پلیس گفته بود: تمام اموری که قرار است از سوی پلیس امنیت اقتصادی کشور نظارت شود، در گذشته توسط پلیس اطلاعات، فاوا، اینترپل، آگاهی و پیشگیری انجام می‌شد و اکنون با کمی تغییرات و برای کنترل و نظارت بهتر و بیشتر، پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها