عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بر اساس وظیفه قانونی گوش شنوا داریم و درِ شورای نگهبان باز است/ درِ شورای نگهبان به روی سهم‌خواهی‌ها بسته است/ وظیفه‌ای در قبال دعوت از گروه‌ها نداریم/ اگر کسی حرفی برای گفتن دارد، مراجعه کند، استقبال می‌کنیم

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ است شورای نگهبان وظیفه خاصی در قبال دعوت از اصلاح‌طلبان ندارد، گفت: قبلاً هم گفته‌ایم که اگر هر کس حرفی برای گفتن دارد، گوش‌ ما شنواست و درهای شورای نگهبان به روی دوستان باز است.

بر اساس وظیفه قانونی گوش شنوا داریم و درِ شورای نگهبان باز است/ درِ شورای نگهبان به روی سهم‌خواهی‌ها بسته است/ وظیفه‌ای در قبال دعوت از گروه‌ها نداریم/ اگر کسی حرفی برای گفتن دارد، مراجعه کند، استقبال می‌کنیم
کد خبر: 329606
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری- اصلاح‌طلبان می‌گویند اگر شورای نگهبان دعوت کند، حاضریم برویم بر سر انتقادات‌مان از عملکرد این شورا صحبت کنیم. سخنگوی شورای نگهبان هم تاکید می‌کند که این شورا آماده شنیدن حرف‌های حسابی و منطقی است. اما دیدارها همچنان بعد از گذشت این مدت گزیده و شخصی برگزار می‌شود. نه شورای نگهبان آن‌طور که اصلاح‌طلبان می‌خواهند از آنها دعوت می‌کند تا بروند و درد دل خود را مطرح کنند و نه خود اصلاح‌طلبان به صورت تشکیلاتی و سازمان‌یافته آستین بالا می‌زنند و به سراغ شورای نگهبان می‌روند تا بالاخره بتوانند تکلیف مشکلاتی را که فکر می‌کنند وجود دارد روشن کنند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در حاشیه کلاس‌های شبیه‌سازی این شورا، که اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور دانشجویان رشته حقوق سراسر کشور برگزار شد، در واکنش به انتقادات برخی چهره‌های اصلاحات از نحوه اعمال نظارت استصوابی، خبر دیدار با برخی چهره‌های اصلاح‌طلب را تایید کرد و گفت: منتقدان اگر حرف حسابی داشته باشند، گوش می‌کنیم، اما حرف ناحسابی را نه.

از آن روز بارها هم از طرف خود سخنگوی شورای نگهبان و هم از طرف برخی چهره‌های اصلاح‌طلب اعلام شده که دیدارهایی با شورای نگهبان انجام می‌شود، اما در ادامه هم اذعان کرده‌اند که این دیدارها شخصی است.

اخیراً جواد امام، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، به اعتمادآنلاین گفت: این دیدارها تشکیلاتی نیست و صرفاً از طرف برخی چهره‌های اصلاح‌طلب انجام می‌شود.

او همچنین گفت در صورتی که شورای نگهبان آمادگی لازم را داشته باشد و دعوت کند، هم در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کمیته تعامل این شورا و هم اعضای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان آمادگی دارند تا برای انتقال نظرات و انتقادات خود با اعضای شورای نگهبان دیدار کنند.

برهمین اساس هر دو طرف اعلام می‌کنند که آمادگی دیدار داریم.

اعتمادآنلاین در پرسشی از عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، درباره این موضوع نظرخواهی کرده که آیا قرار است بنا بر خواسته اصلاح‌طلبان این شورا برای شنیدن نظرات‌شان از آنها دعوت کند؟

سخنگوی شورای نگهبان اما در واکنش به طرح این سوال تاکید می‌کند که شورا وظیفه‌ انجام این کار را بر عهده ندارد.

کدخدایی در ادامه با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ است شورای نگهبان وظیفه خاصی در این‌باره ندارد، گفت: قبلاً هم گفته‌ایم که اگر هر کس حرفی برای گفتن دارد، گوش ما شنواست و درهای شورای نگهبان به روی دوستان باز است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی انتقادات جریان اصلاح‌طلبی عنوان کرد: اگر کسی واقعاً مطلبی دارد و تصور می‌کند آن مطلب در رسیدگی‌های شورای نگبهان موثر است، می‌تواند مراجعه کند و ما استقبال می‌کنیم. اما اگر خدای ناکره بخواهند سهم‌خواهی کنند، نه؛ درِ شورای نگهبان به روی سهم‌خواهی‌ها بسته است.

او ادامه داد: چون ما یک وظیفه قانونی داریم و بر اساس همان وظیفه قانونی، هم گوش‌مان شنواست و هم درِ شورای نگهبان باز است.

بنابراین اظهارات، با توجه به اینکه شورای نگهبان از طریق سخنگوی خود اعلام کرده است وظیفه خود نمی‌داند تا از اصلاح‌طلبان برای شنیدن صحبت‌های آنها دعوت کند، باید دید بالاخره اصلاح‌طلبان چه زمانی تصمیم می‌گیرند کمیته‌ای را متشکل از چهره‌های مختلف و نماینده احزاب برای ارائه انتقادات و راهکارهای خود به شورای نگهبان بفرستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها