کد خبر: 329622
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

بیزینس‌اینسایدر از قاچاق انسان در آمریکا گزارش می‌دهد:

قاچاق سالیانه 18 تا 20 هزار قربانی به آمریکا/ بیش از 300‌ هزار کودک در معرض خطر سوءاستفاده جنسی/ از هر 10 نفر در تنانسینگوی مکزیک یک نفر مرتبط با قاچاق انسان است

قاچاق انسان عملی است که به منظور سوءاستفاده از افراد و برای بیگاری و برده‌داری انجام می‌شود. این کار معمولاً با اعمال زور و زیرزمینی صورت می‌گیرد و هدف قاچاقچیان تجارت اعضای بدن، بیگاری گرفتن افراد در مزارع و کارخانه‌ها، برده‌داری جنسی و... است. طبق این گزارش، سالانه 18 تا 20 هزار قربانی قاچاق انسان، به آمریکا برده می‌شوند.

قاچاق سالیانه 18 تا 20 هزار قربانی به آمریکا/ بیش از 300‌ هزار کودک در معرض خطر سوءاستفاده جنسی/ از هر 10 نفر در تنانسینگوی مکزیک یک نفر مرتبط با قاچاق انسان است
کد خبر: 329622
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- باراک اوباما، در سال 2016، گفت: «من درباره بی‌عدالتی صحبت می‌کنم. درباره عمل شنیع قاچاق انسان که نام واقعی آن بردگی مدرن است. این کار بسیار وحشیانه و شیطانی است و هیچ جایی در جهان متمدن امروز ندارد.»

سازمان ملل معتقد است قاچاق انسان هنگامی صورت می‌گیرد که فرد را با زور و تهدید استخدام کنند یا به او پناه داده و مورد سوءاستفاده قرار دهند. این کار بیشتر برای سوءاستفاده جنسی یا بیگاری انجام می‌شود و فرد قربانی برای اینکه مشمول این تعریف شود الزاماً نباید از جایی به جای دیگر منتقل شود.

قاچاق انسان عملی زیرزمینی و غیرقانونی است و دستیابی به اطلاعات دقیق آن کار آسانی نیست. وزارت کشور آمریکا و موسسه‌های مبارزه با قاچاق برآن‌اند تا تصویر واضحی از جزئیات این عمل ارائه دهند.

پیش‌بینی شده که صدها هزار قربانی در صنعت مسائل جنسی، خدمتکاری، زیبایی یا صنایع مربوط به کشاورزی مشغول کار هستند.

اکنون 20 حقیقت تکان‌دهنده درباره قاچاق انسان در آمریکا را با هم مرور می‌کنیم:

1- قاچاق انسان تا سال 2000 غیرقانونی نبود. همان سال قانون حمایت از قربانیان قاچاق تصویب و این کار جرم شناخته شد.

2- آمریکا، سال 2018، در کنار کشورهایی مثل مکزیک و فیلیپین در رتبه یکی از بدترین نقاط جهان برای قاچاق انسان قرار گرفت. هیچ شماره تلفنی برای حمایت از قربانیان قاچاق انسان وجود ندارد، اما صدها هزار قربانی در این کشور هستند.

3- بیش از 49 هزار مورد قاچاق انسان، از سال 2007، در آمریکا پیدا و به سازمان مبارزه با قاچاق انسان گزارش شده که این تعداد روزانه حدود 150 مورد گزارش تلفنی بوده است.

4- بیشترین تعداد وقوع حادثه در کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا بوده است. البته لاس‌وگاس نیز به دلیل فرهنگ این شهر و تعداد زیاد بی‌خانمان‌ها یکی از مکان‌های پرخطر قلمداد می‌شود، اما از همه ایالت‌های آمریکا مواردی از قاچاق انسان گزارش شده است.

قاچاق انسان در امریکا

5- شهر نیویورک و کویینز به خاطر موقعیت مکانی‌شان در کریدور شرقی و همچنین مناطق روستایی مثل ورمونت از مقاصد قاچاق انسان هستند. دستیار نماینده ویژه امنیت ملی گفته که نیویورک مرکز همه چیز اعم از قانونی و غیرقانونی است.

6- پیش‌بینی می‌شود سالانه 18 تا 20 هزار قربانی به آمریکا قاچاق می‌شوند.

7- کودکان آسیب‌پذیرتر از بزرگسالان هستند. آنها ارزان‌تر و قابل کنترل‌‌ترند و کمتر خواستار شرایط کاری هستند. بیش از 300‌ هزار کودک در آمریکا در معرض خطر سوءاستفاده جنسی قرار دارند.

8- کالیفرنیا، در سال 2011، قانونی درباره قاچاق انسان در صنعت تولید تصویب کرد. این قانون کارخانه‌ها و تولیدکنندگان را ملزم می‌کند تا توضیح دهند که برای توقف قاچاق انسان در کارگاه‌هایشان چه کرده‌اند. البته تا سال 2015، کمتر از یک‌پنجم کارخانه‌ها از این قانون پیروی کردند.

9- احتمال قربانی شدن کودکانی که در پرورشگاه بزرگ شده‌اند بیشتر است. اف‌بی‌آی گفته است که 60 درصد از کودکان قربانی، در سال 2013، پرورشگاهی بوده‌اند. طبق گزارش سازمان ملی کودکان گمشده و مورد سوءاستفاده قرارگرفته در سال 2017، 14 درصد از گمشدگان قربانی قاچاق جنسی بوده‌اند که 88 درصد از آنها در بهزیستی زندگی می‌کرده‌اند.

10- مطالعه‌ای که در سال 2014 از طرف موسسه شهری درباره قاچاق جنسی صورت گرفته، نشان داده 71 درصد از قربانیان قاچاق به صورت قانونی وارد آمریکا شده‌اند.

11- استان تلاکسکالا در مکزیک یکی از بزرگ‌ترین مراکز انتقال برده‌ به آمریکا شناخته شده است. بیشتر قاچاقچیان در سال 2015 از شهر تنانسینگو در تلاکسکالا بوده‌اند. تخمین زده شده که در تنانسینگو، از هر 10 نفر یک نفر به نوعی مرتبط با قاچاق انسان است.

12- زنان آمریکایی‌الاصل بیشتر در خطرند. حدود 506 زن آمریکایی‌تبار، در سال 2016 در شهرهای آمریکا، ناپدید یا کشته شده‌اند. فونیکس هم شهر دیگری است که در آن قاچاق به صورت گسترده انجام می‌شود و حدود 40 درصد از قربانیان در سال 2015 آمریکایی‌الاصل بوده‌اند.

13- در سال 2016، پس از آنکه سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا 2 هزار نفر را بازداشت و 400 قربانی را شناسایی کرد، شرکت‌های هواپیمایی به کارکنان خود آموزش دادند که چطور نشانه‌های قاچاق انسان را تشخیص دهند. بعضی از علائمی که مشخص می‌کند شخصی قربانی است این است که اطلاعی از کارت پرواز و مقدار پولش ندارد و «گیج و سردرگم» به نظر می‌رسد.

14- اغلب قربانیان قاچاق در املاک شخصی مثل مزارع، اماکن خدماتی یا مراکز سلامت و زیبایی ساکن هستند. مسئولان باشگاه ورزشی ارکیده‌های آسیا در سال 2019 به خاطر انجام خدمات جنسی دستگیر شدند. این کار بخشی از تحقیق درباره نقش قاچاق انسان در مراکز ماساژ بود.

15- کارگران مهاجری که در مزارع کار می‌کنند نیز قربانیان قاچاق هستند، زیرا موقعیت قانونی آنها در آمریکا به شغل‌شان وابسته است. طبق گزارشی که سال 2017 منتشر شد، بیشتر قربانیان در برداشت توتون و بقیه در دامداری و مزارع پرتقال، گوجه و توت‌فرنگی کار می‌کردند.

16- اشتون کوچر و دمی مور، دو بازیگر آمریکایی، سازمانی غیردولتی به نام تورن را برای کمک به مبارزه با قاچاق انسان تاسیس کرده‌اند. اشتون کوچر گفت که در سال 2017 توانسته‌اند بیش از 5791 کودک قربانی را شناسایی کنند و 103 نفر از آنان را نجات دهند.

17- قاچاق انسان تنها در خیابان اتفاق نمی‌افتد بلکه بیشتر به صورت آنلاین درآمده است. 50 زن در ماه مارس به صورت آنلاین فریب خورده و قربانی شده‌اند.

18- سازمان ملی کودکان گمشده اعلام کرد 73 درصد از 10 هزار کودک قربانی جنسی، که گزارش آنها سالانه به این سازمان رسیده است، از طریق سایت‌های تبلیغاتی جذب شده‌اند.

19- وزارت دادگستری آمریکا، در سال 2018، هزینه تامین مالی 45 موسسه خدماتی برای قربانیان را بر عهده گرفته و 31 میلیون دلار به آنها کمک کرده است. این مبلغ از سال پیش که 16 میلیون دلار بود 2 برابر شده است، اما دولت ترامپ این بودجه را برای موسسه‌های خدمات‌دهی به قربانیان قاچاق انسان حذف کرد. این بودجه پیش از این برای حذف پیشینه مجرمان و کمک به بازگشت آنها به جامعه اختصاص یافته بود.

همچنین دولت ترامپ شرایط مرتبط با «ویزای تی» را تغییر داد. این ویزا به قربانیان اجازه می‌داد تا در آمریکا بمانند، از مزایای دولت استفاده کنند و شهروند آمریکا شوند. اما اکنون قربانیان می‌بایست بی‌گناهی خود را ثابت کنند و در غیر این صورت از کشور اخراج می‌شوند.

20- هیچ آمار دقیقی از مقدار پولی که از قاچاق انسان در آمریکا به دست می‌آید وجود ندارد و دلیلش این است که قاچاقچیان از قربانیان محافظت می‌کنند، هیچ مدرکی به جای نمی‌گذارند و همیشه پشت صحنه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها