کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا دریافت گواهینامه بین‌المللی موتورسیکلت مجوز موتورسواری زنان در ایران می‌شود؟

اگر زنی در خارج از ایران گواهینامه بین‌المللی رانندگی با موتورسیکلت دریافت کند، آیا در ایران مجاز به موتورسواری است یا خیر؟

آیا دریافت گواهینامه بین‌المللی موتورسیکلت مجوز موتورسواری زنان در ایران می‌شود؟
کد خبر: 329706
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: اگر زنی در خارج از ایران گواهینامه بین‌المللی رانندگی با موتورسیکلت دریافت کند، آیا در ایران مجاز به موتورسواری است یا خیر؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد: با استنباط به ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، هرچند در حال حاضر رانندگی زنان با موتورسیکلت در مجامع و معابر عمومی ایران مجاز نیست، لیکن انجام چنین فعلی به دلیل فقدان عنصر قانونی و عدم پیش‌بینی آن در مقررات جزایی کشور، جرم تلقی نمی‌شود.

به طور کلی، رانندگی با گواهینامه بین‌المللی مستلزم رعایت مقررات داخلی کشور پذیرنده است. بنابراین با توجه به برخی معذورات عرفی و اخلاقی حاکم در جامعه، صرف دارا بودن گواهینامه بین‌المللی مجوز رانندگی زنان با موتورسیکلت در معابر و مجامع عمومی ایران نیست.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها