سازمان ملل:

کشته شدن 40 غیرنظامی در درگیری‌های «عدن»

سازمان ملل در گزارشی از کشته شدن 40 غیرنظامی و زخمی شدن 260 نفر دیگر در جنگ نیابتی عربستان و امارات در شهر «عدن» که از چهارشنبه گذشته آغاز شده است، خبر داد.

کشته شدن 40 غیرنظامی در درگیری‌های «عدن»
کد خبر: 329780
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ ۱۴:۳۲:۰۴

اعتمادآنلاین| دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از 8 آگوست (17 مردادماه) تاکنون، دستکم 40 غیرنظامی در درگیری‌های شهر «عدن» واقع در جنوب «یمن» کشته و 260 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «ریلیف وب» گزارش کرد، «لیز گرند» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در خصوص درگیری‌های اخیر در شهر عدن اعلام کرد: «مایه اندوه است که در عید قربان، خانواده‌ها به جای آنکه در کنار همدیگر در صلح و هماهنگی جشن برگزار کنند، در عزای مرگ عزیزانشان به سوگ نشسته‌اند».

این نماینده سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از درگیری‌های اخیر در شهر عدن، گفت: «ما تسلیت عمیق و صمیمانه خود را به خانواده کشته و زخمی‌شدگان ابراز می‌کنیم».

گرند در خصوص وضعیت نامناسب غیرنظامیان در شهر عدن گفت: «ما بسیار از گزارشاتی نگران هستیم مبنی بر اینکه غیرنظامیانی که در خانه‌هایشان محصور شده‌اند، با مشکل به پایان رسیدن آب و غذا روبرو شوند».

وی طرفین درگیر در یمن را به آرامش دعوت کرد و گفت: «ما از تمامی طرفین درگیری می‌خواهیم به وظایف خود طبق قوانین حقوق بشری بین‌المللی پایبند باشند و تمامی اقدامات ممکن برای محافظت از تمامی غیرنظامیان یمنی از تمامی بخش‌های کشور را به کار گیرند».

در ادامه بیانیه سازمان ملل آمده است: «ما از مقامات درخواست می‌کنیم تا دسترسی بدون مانع سازمان‌های انساندوستانه را تضمین کنند تا بتوانیم به افراد امدادرسانی کنیم».

طبق این گزارش، در حال حاضر 34 سازمان انساندوستانه در عدن فعال هستند.

همکاری نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در قالب ائتلاف عربی ضد یمن بعد از گذشت بیش از چهار سال، این روزها به درگیری نیابتی و کشت‌وکشتار در شهر عدن، جنوب یمن تبدیل شده است.

این درگیری‌ها از روز چهارشنبه هفته گذشته در جنوب یمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها