کد خبر: 329809
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۲:۰۰
| |

چکیده گفت‌و‌گوی تصویری «اعتمادآنلاین» با رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران:

مخالف پرداخت وام اجاره به متقاضیان هستم/ نگاه غلط فئودالی و سرمایه‌داری به سازندگان مسکن/ در کشورهای پیشرفته از سازندگان مسکن قدردانی می کنند/ ما صاحب‌خانه‌های خیلی خوبی داریم که متاسفانه هیچ‌وقت آنها را به تصویر نکشیدیم

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران گفت: در کشورهای جهان اول و دوم هر کسی که سازه‌ای را در کشور پیاده می‌کند، فرماندار استاندار، بخشدار و حتی فامیل‌های این فرد، جمع می‌شوند و از او تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

حجم ویدیو: 8.08M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 329809
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران، در گفت‌و‌گوی ویدئویی با اعتمادآنلاین در خصوص مشکلات بخش مسکن در حوزه خرید و فروش و خصوصا اجاره مسکن به این موضوع اشاره کرد با پرداخت تسهیلات اجاره خانه به متقاضیان مخالف هستم. بخش کوتاهی از این مصاحبه تصویری را می بینیم و میخوانیم:

*میان صحبت‌هایتان گفتید وزیر راه به مردم توصیه کرده خرید نکنید، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟

بله.

*مبنای این کاهش قیمت چیست؟ یعنی وقتی مردم از بازار استقبال نکنند خودبه‌خود قیمت‌ها افت پیدا می‌کند یا نه، یک برنامه‌ریزی پشت صحبت‌های وزیر است؟

قطعاً بدانید که وزیر یک برنامه‌ریزی‌ای دارد. 400 هزار دستور ساخت گرفته و کارها در حال انجام است. بافت فرسوده را خیلی تقویت کرده و درباره تسهیلاتی که برای وام وجود دارد در مجلس صحبت کرده و خواستار این شده که این کارها را انجام دهند.

*منظور وام خرید است یا اجاره؟

هم برای وام اجاره که من با وام اجاره مخالفم. صاحب‌خانه خوب هیچ‌وقت... البته این‌طور برداشت نکنند که خدای ‌ناکرده... ما صاحب‌خانه‌های خیلی خوبی داریم که متاسفانه هیچ‌وقت به تصویر نکشیدیم‌شان. همیشه گفته‌ایم اختلاف مالک و مستاجر. ما واقعاً موجرانی داریم که قیمت را افزایش نداده‌اند، موجرانی داریم که برای مستاجران‌شان احترام زیادی قائل شده‌اند.

موجرانی که بعد از اینکه مستاجرشان بوده، دامادشان یا عروس‌شان هم شده. به‌ هر حال اینها را ما هیچ‌وقت به تصویر نکشیده‌ایم. متاسفانه ما در کشور هر سازنده‌ای را که هر کجا را می‌سازد فئودال و سرمایه‌دار می‌نامیم و به او بد نگاه می‌کنیم. باید این فرهنگ را عوض کنیم.

در کشورهای جهان اول و دوم هر کسی که سازه‌ای را در کشور پیاده می‌کند، فرماندار استاندار، بخشدار و حتی فامیل‌های این فرد، جمع می‌شوند و از او تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

آیا ما در کشورمان چنین کاری کرده‌ایم؟ آیا ما در قبال موجرانی که با مستاجران‌شان این‌چنین بوده‌اند کاری کرده‌ایم؟ نه! حتماً باید این کار انجام شود. اتفاقاً دلم می‌خواهد برنامه «رودررو» یک شماره تلفن بدهد و بگوید مستاجرانی که از مالکان‌شان رضایت دارند، آنها را معرفی کنند و ما بتوانیم آنها را به تصویر بکشیم. این‌طور نیست که همه موجران افراد بی‌رحم و سنگدلی باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها