سعید پورصمیمی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اجازه ندادند بزرگان سینما از فرصت‌های خود استفاده کنند/ وضعیت جامعه و سینمای ما شرم‌آور شده است/ آثاری از گذشته باقی مانده که به جرات می‌توانم بگویم تکرارشدنی نیست

سعید پورصمیمی گفت: سینمای ایران دچار تغییرات زیادی شده است. دیگر برای پیشکسوتان و کسانی که در این عرصه زحمت کشیده‌اند اهمیتی قائل نمی‌شوند. البته انتظاری هم نیست، اما آثاری از گذشته باقی مانده که به جرات می‌توانم بگویم تکرارشدنی نیست؛ فیلم‌هایی که اعتبار و آبروی سینمای ایران شدند.

اجازه ندادند بزرگان سینما از فرصت‌های خود استفاده کنند/ وضعیت جامعه و سینمای ما شرم‌آور شده است/ آثاری از گذشته باقی مانده که به جرات می‌توانم بگویم تکرارشدنی نیست
کد خبر: 329823
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| درست است که سعید پورصمیمی یکی از پیشکسوتان حوزه ادبیات نمایشی محسوب می‌شود، اما آثاری در کارنامه بازیگری او دیده می‌شود که می‌توان با آنها نقبی به تاریخ سینمای ایران زد. همکاری او با واروژ کریم مسیحی، ناصر تقوایی، علی حاتمی و کیانوش عیاری بر کسی پوشیده نیست. او به مناسبت بزرگداشت واروژ کریم‌مسیحی، موضوعاتی را درباره فیلم «پرده آخر» و همکاری با او، با اعتمادآنلاین در میان گذاشت که در ادامه می‌خوانید:

سعید پورصمیمی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، درباره فیلم تحسین‌شده «پرده آخر» ساخته واروژ کریم مسیحی گفت: «سال 1369 پرده آخر اکران شد. فیلمی که روایتی عجیب و جالب از تاریخ داشت. آن سال نهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر برگزار می‌شد. به‌شخصه انتظار درخشش فیلم را نداشتم، اما این اثر در رشته‌های زیادی کاندیدای کسب سیمرغ بلورین شد و چندتایی هم کسب کرد.»

پورصمیمی ادامه داد: «سینمای ایران دچار تغییرات زیادی شده است. دیگر برای پیشکسوتان و کسانی که در این عرصه زحمت کشیده‌اند اهمیتی قائل نمی‌شوند. البته انتظاری هم نیست، اما آثاری از گذشته باقی مانده که به جرات می‌توانم بگویم تکرارشدنی نیست؛ فیلم‌هایی که اعتبار و آبروی سینمای ایران شدند. البته منظورم این نیست که اکنون فیلم‌های خوبی ساخته نمی‌شوند بلکه عقیده دارم آثار درخشان در سال‌های دور، بیش از اکنون در بدنه سینما دیده می‌شد.»

بازیگر فیلم «ناخدا خورشید» در پایان گفت: «از واروژ کریم‌مسیحی تقدیر به عمل آمد، اما سوال من این است که به معنای واقعی کلمه اجازه دادند هنرمندانی مثل واروژ کریم‌مسیحی یا بسیاری دیگر از دوستان ما به خوبی فعالیت کنند و به آن مقاصدی که در ذهن داشتند دست پیدا کنند؟ و سوالات بسیاری از این دست که جوابی برای آن وجود ندارد. اتفاقاتی در جامعه و سینما رخ می‌دهد که واقعاً شرم‌آور و ناراحت‌کننده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها