کد خبر: 329845
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۰۸:۲۶:۵۹
| |

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی:

شیب افزایش هزینه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خیلی تند است

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هر ساله به تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزوده می‌شود؛ از این رو، هزینه های مستمری بگیران این سازمان نیز به سرعت در حال افزایش است.

شیب افزایش هزینه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خیلی تند است
کد خبر: 329845
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۰۸:۲۶:۵۹

اعتمادآنلاین| سیدمحمدعلی جنانی افزود: حوزه تعهدات بلندمدت سازمان یک حوزه بسیار استراتژیک، حساس، مهم و در عین حال چالشی است چراکه 14.6 درصد مخاطبان مربوط به این حوزه هستند و 6 میلیون و 300 هزار نفر از خانواده بازنشستگان و مستمری بگیران را شامل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین سهم هزینه های بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان نیز بالا است حتی از نظر حساسیت موضوعی نیز مقوله ای بسیار مهم است؛ به عنوان مثال در خرداد 98 نسبت به خرداد 97 در این بخش 37.8 درصد افزایش رشد هزینه داشتیم و از نظر تعداد مستمری بگیران روند افزایشی 8.14 درصد است.


جنانی ادامه داد: در سال 96 حدود 45 هزار میلیارد تومان در حوزه تعهدات بلندمدت مستمری بگیران و بازنشستگان هزینه شد و همین رقم در سال 97 به 55 هزار میلیارد تومان رسید و امسال برآوردمان برای این هزینه های حوزه مستمری بگیران حدود 72 هزار میلیارد تومان است.


وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال میانگین پرداختی برای تعهدات بلندمدت در تامین اجتماعی حدود 6 هزار میلیارد تومان است و رشد بالایی دارد و هزینه های مستمری بگیران به سرعت در حال افزایش است. از سال 1360 تا سال 1394 تعداد مستمری بگیران 15 برابر شده است در حالی که تعداد بیمه شدگان در حد 8.7 است.

مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: آهنگ رشد مستمری بگیران تامین اجتماعی 2 برابر نسبت به رشد بیمه شدگان است. هرچه گذشت زمان بیشتر می شود، تعداد مستمری بگیران نیز افزایش می یابد؛ به گونه ای که اکنون سه میلیون و 200 هزار نفر به عنوان مستمری بگیر و بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی خدمات بیمه ای و درمانی دریافت می کنند.


جنانی خاطرنشان کرد: اکنون روند پرداخت هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی به شیوه ای است که هزینه های بیشتر در حوزه بازنشستگی است و طبق آمار و اطلاعات به دست آمده، حدود 65 درصد هزینه ها در حوزه بازنشستگی، 5 درصد در حوزه ازکارافتادگی و 30 درصد در حوزه بازماندگی است.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود 43 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، در حال حاضر 60 نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها