کد خبر: 329884
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۰:۰۷:۲۸
| |

روحانی، پوتین و علی‌اف برای سومین بار دور هم جمع می‌شوند

روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان چهارشنبه 23 مرداد برای سومین بار و این بار در شهر ساحلی سوچی دور هم جمع می‌شوند تا راه‌های تقویت همکاری‌ها را بررسی کنند.

روحانی، پوتین و علی‌اف برای سومین بار دور هم جمع می‌شوند
کد خبر: 329884
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۰:۰۷:۲۸

اعتمادآنلاین| 19 فروردین ماه 1395 محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار محمد یاروف، وزرای خارجه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در پایان نخستین نشست سه‌جانبه خود در باکو بیانیه‌ای را صادر و توافق کردند که تمهیدات برگزاری نخستین نشست سه جانبه سران سه کشور را فراهم کنند.این نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه سه کشور در راستای تقویت همکاری‌های سه‌جانبه در حوزه‌های مختلف بود.

در همین راستا نخستین نشست روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان چهار ماه بعد در 18 مرداد 1395 در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار و تکمیل «هاب ترانزیتی ایران» و تبدیل ایران به مرکز گذر کریدورهای حمل و نقل منطقه ای و به تبع آن کانون تحولات اقتصادی منطقه، از جمله موضوعاتی بود که در دستورکار این نشست سه جانبه قرار داشت. در نشست باکو سه رئیس جمهور توافق کردند که دومین نشست در تهران برگزار شود.

دهم آبان 1396 روحانی، پوتین و علی اف برای دومین بار و این بار در تهران دور هم جمع شدند.

قرار است حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برای شرکت و سخنرانی در این نشست روز چهارشنبه 23 مرداد ماه به شهر ساحلی سوچی برود.

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور در این باره اعلام کرده است که روحانی علاوه بر شرکت در نشست سه جانبه، رایزنی های جداگانه ای هم با همتایان روس و آذربایجانی خود خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها