اهدای 8579 هزار واحد خون از سوی داوطلبان هلال‌احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: در سه ماه نخست سال جاری اعضای فعال و داوطلب این سازمان در اقدامی خداپسندانه هشت هزار و 579 واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

اهدای 8579 هزار واحد خون از سوی داوطلبان هلال‌احمر
کد خبر: 329938
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۲:۵۲

اعتمادآنلاین| محمد نصیری اظهار داشت: اهدای این شمار واحد خون در راستای حمایت از سلامت و حیات انسان های بیمار و نیازمند دریافت این مایع حیات بخش و در راستای ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی این سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با انجام فراخوان های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی حمایت ماندگار و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین داوطلبان نسبت به تأمین مستمر خون سالم، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

«اهدای خون همولوگ یا اهدای خون به دیگران متداول ترین نوع اهدای خون است که در این روش اهداکننده می تواند به منظور حفظ ارزش های انسانی، کمک به همنوع و هم یاری ملی سالی یک تا چهار بار به مراکز خونگیری مراجعه کرده و تحت معاینه و مشاوره قرار گیرد و در صورت تأیید پزشک بخش اهداکنندگان، خون یا یکی از اجزای‌ آن را به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه چشم داشتی هدیه کند.

ایران کشوری است که در آن مانند برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان اهدای خون به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مادی انجام می شود.

افرادی که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه می آیند، افرادی هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می کنند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها