کد خبر: 329939
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۳:۱۲
| |

موسوی:

اخبار مطرح‌شده درباره پیشنهادات فرانسه گمانه‌زنی رسانه‌ای است

سخنگوی وزارت خارجه اخبار مطرح‌شده درباره پیشنهادات فرانسه به ایران را گمانه‌زنی رسانه‌ای خواند و گفت: ماکرون اقداماتی را برای کاهش تنش شروع کرده که از این تلاش‌ها استقبال می‌کنیم.

اخبار مطرح‌شده درباره پیشنهادات فرانسه گمانه‌زنی رسانه‌ای است
کد خبر: 329939
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۳:۱۲

اعتمادآنلاین| «سیدعباس موسوی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی درباره برخی مطالب منتشرشده در رسانه‌ها مبنی بر ارائه پیشنهاداتی از سوی ماکرون به روحانی در تماس‌ها و رایزنی‌های اخیر از جمله دعوت از روحانی برای شرکت در نشست گروه هفت و... عنوان کرد: بعد از تحولاتی که به وقوع پیوست و با واکنش‌هایی که ایران نسبت به بی‌عملی‌های اتحادیه اروپا نشان داد، برخی کشورهای اروپایی تلاش‌هایی را شروع کردند که بتوانند بر این مشکلات فائق بیایند.

موسوی افزود: از میان آنها، آقای ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که عضوی از گروه 1+4 است، اقداماتی را برای کاهش تنش شروع کرده و جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده که از این تلاش‌ها استقبال می‌کند و این تلاش‌ها را نفی نمی کند و اگر تلاشی هست در راستای انجام تعهدات طرف‌های اروپایی به ویژه فرانسه است.

او عنوان کرد: در این بین یکی 2 بار فرستاده ویژه ماکرون به ایران آمد و آقای عراقچی هم به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران به پاریس سفر کرد. از طرفی چندین مذاکره تلفنی بین آقایان روحانی و ماکرون انجام شد و در این بین پیشنهادهای مختلفی طبیعتا مطرح و حرف‌های زیادی رد و بدل می‌شود که اینها هیچ کدام قطعی نیست تا به سرانجام برسد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: برخی اخباری که گفته می‌شود یا شنیده‌هایی که درز می‌کند، خیلی قابل اعتنا نیست و هر چه گفته می‌شود در حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و پیش‌بینی‌هایی است که برخی احساس می کنند که شاید در این مکالمات و گفتگوها یا پیام‌هایی که رد و بدل می شود، مطرح بشود، ولی آن چیزی که قطعیت داشته باشد و بشود روی آن حساب کرد و خبری کرد، تا الان چیزی وجود ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها