نوسان اونس جهانی در اطراف 1500 دلار

نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان، همچنان اونس جهانی را در نزدیکی 1500 دلار در نوسان نگاه داشته است.

نوسان اونس جهانی در اطراف 1500 دلار
کد خبر: 329984
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۴:۱۷:۲۴

اعتمادآنلاین| قیمت طلا در معاملات امروز تحت تاثیر مبادلات تجاری اندک به علت تعطیلات در برخی کشورها، در نزدیک سطح 1500 دلار در نوسان است، زیرا بلاتکلیفی در مورد جنگ تجاری چین و آمریکا و نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی مانع از کاهش بیشتر می‌شود.

هر اونس طلا با 6.57 دلار کاهش 1490.38 دلار معامله شد.

بسیاری از بازارها در آسیا از جمله سنگاپور و ژاپن برای تعطیلات امروز بسته هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روز جمعه گفت، آماده نیست که با چین توافق کند و حتی دور بعدی مذاکرات در ماه سپتامبر را زیر سوال برد.

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «یک ریسک برای بالا رفتن قیمت طلا ، صدور قطعنامه در مذاکرات امریکا و چین است از این رو اظهارات ترامپ در روز جمعه به وضوح احتمال صدور این قطعنامه در آینده نزدیک را کم کرد.»

تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، سبب افزایش قیمت طلا شده است، به طوری که قیمت این فلز گران‌بها نزدیک به 6 درصد در ماه جاری میلادی افزایش یافته است.

هاینس ادامه داد، اگر جنگ تجاری ادامه یابد، چشم انداز طلا همچنان مثبت می ماند؛ ما می‌بینیم که قیمت طلا در اطراف حدود 1500 دلار در حال ثبات است. در کوتاه‌مدت، ما این احتمال وجود دارد که ما همچنان شاهد افزایش قیمت طلا باشیم.

در عین حال، با اشاره به رکود اقتصادی، آمارها هفته گذشته نشان داد که اقتصاد انگلیس به طرز غیرمنتظره‌ای برای نخستین بار از سال 2012 در سه ماهه دوم کاهش یافت، درحالی‌که تولیدات صنعتی آلمان بیشترین کاهش سالانه را در 9 سال گذشته ثبت کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها