علی رستمی، معاون فرودگاه امام خمینی اعلام کرد؛

جزییات اجرای پروازهای داخلی در فرودگاه امام

علی رستمی، معاون بهره‌برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از عملیاتی شدن انتقال بخشی از پروازهای داخلی به این فرودگاه خبر داد و گفت: برخی از ایرلاین‌ها در این زمینه ابراز تمایل کرده‌اند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا شهریور ماه این هدف محقق می‌شود و امیدواریم نخستین پرواز به مقصد مشهد باشد.

جزییات اجرای پروازهای داخلی در فرودگاه امام
کد خبر: 329994
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۴:۴۵:۲۹

اعتمادآنلاین| دت‌هاست که مساله انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره)، به ویژه پس از اعلام ممنوعیت انجام پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد در ساعات 24 تا 5 بامداد از سوی وزیر راه و شهرسازی سابق، مطرح شده است و یکی از دلایل آن ایجاد نکردن مزاحمت برای ساکنان حوالی فرودگاه مهر آباد است.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام‌خمینی نیز در این باره پیشتر گفته بود که برای برقراری پروازهای داخلی آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم، بنابراین ایرلاین‌هایی که پروازهای خارجی دارند، برای آنکه هواپیما را خالی به فرودگاه حضرت امام انتقال ندهند، می توانند برای فروش پروازهای داخلی برنامه ریزی کنند. پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) نهایتا تا شهریور ماه عملیاتی می‌شود.

حسن خوشخو - معاون بهره برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) - درباره آخرین وضعیت پروازهای داخلی و جزییات و تسهیلاتی که برای شرکت‌های هواپیمایی داوطلب قائل خواهند شد، به ایسنا گفت: اگر از جنبه فرودگاهی نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که اگر فرودگاهی بتواند شبکه پروازی را به صورت مستقل فراهم کند مزیتی برایش محسوب می شود که در این راستا تصمیم گرفتیم این ظرفیت‌ها را برای پروازهای داخلی و خارجی توسعه و گسترش دهیم.

وی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های فرودگاهی برای عملیاتی شدن بخشی از پروزاهای داخلی، اعلام کرد: در این راستا درصددیم سهم شرکت‌های داخلی را برای انجام پروازهای خارجی افزایش دهیم که هموطنان مان بتوانند با پروازهای داخلی به فرودگاه امام بیایند و پس از آن به مقاصد خارجی خودشان سفر کنند.

خوشخو ادامه داد: انتقال بخشی از پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه‌ امام خمینی (ره) مزایای دیگری هم خواهد داشت، یکی از آن‌ها تسهیل دسترسی مشتریانی است که از مناطقی مانند شهریار، اندیشه، تهران، قم، کاشان، ساوه و... قصد پرواز داخلی دارند. البته پس از اجرایی شدن این مسئله، می‌توان پروازهای داخلی را که از ساعات 24 تا 5 بامداد نمی‌توانند از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شوند یا پایتخت را به مقصد دیگری ترک کنند، به فرودگاه امام‌ انتقال داد.

تسهیلات فرودگاه امام خمینی (ره) برای ایرلاین‌های داوطلب پروازهای داخلی

معاون بهره برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه نخستین پرواز داخلی فرودگاه امام تا شهریور ماه امسال عملیاتی خواهد شد و امیدواریم نخستین مقصد داخلی‌مان مشهد مقدس باشد، اضافه کرد: از سوی دیگر فرودگاه امام تسهیلات مناسبی را هم در این زمینه قائل شده است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم برای توسعه پروازهای داخلی مسیری فراهم کنیم که این کار را انجام دادیم و با چند شرکت هواپیمایی هماهنگی های لازم انجام شده است. همچنین بر اساس صحبت هایی که در شهر فرودگاهی امام خمینی انجام داده ایم، آمادگی این را داریم تسهیلاتی را برای شرکت های هواپیمایی که می‌خواهند پروازهای داخلی‌شان را در این فرودگاه بیاورند، قائل شویم که شامل ظرفیت های مکانی فرودگاه است که در اختیار یک ایرلاین قرار می‌گیرد تا بتواند در سالن برای پذیرش و خدمات قابل ارائه به مسافرانش از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه تاکنون شرکت های هواپیمایی کیش ایر، ایران ایر، تابان و ... برای اجرای پروازهای داخلی در فرودگاه امام ابراز تمایل کرده‌اند، گفت: کاهش برخی هزینه های مربوط به حوزه فرودگاهی و هواپیمایی نیز در دستور کار قرار دارد چرا که در صددیم برای ایرلاین هایی که به صورت داوطلبانه می خواهند پروازهای داخلی شان را به فرودگاه امام بیاورند، تسهیلاتی در نظر بگیریم تا هزینه های پروازی آن‌ها کاهش پیدا کند.

خوشخو اظهار کرد: به دلیل تحریم هایی که تا کنون صنعت هوایی متحمل شده، ظرفیت پروازهای داخلی، پاسخگوی نیاز موجود نیست، بنابراین ظرفیت بالقوه بسیار بالایی در این زمینه وجود دارد و با عملیاتی شدن پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی ره رونقی برای پروازهای داخلی ایجاد می‌شود و قدرت انتخاب بهتری به مردم که مسلما تسهیلات مناسبی برایشان در نظر می‌گیریم، خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها