کد خبر: 330011
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۰:۴۸
| |

نخست‌وزیر روسیه:

موضع ایران در قبال خروج آمریکا از برجام مقتدرانه است

معاون اول رییس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

موضع ایران در قبال خروج آمریکا از برجام مقتدرانه است
کد خبر: 330011
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۰:۴۸

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر روسیه در این دیدار با بیان اینکه آمریکا سیاست‌های گسترده‌ای را علیه ایران و روسیه وضع کرده و روز‌به‌روز فشارهای خود را افزایش می‌دهد، گفت: خط مشی روسیه در خصوص برجام پایدار و غیرقابل تغییر است و موضع‌گیری ایران در قبال خروج آمریکا از برجام را منطقی و مقتدرانه تلقی می کنیم.


دیمیتری مدودف افزود: خروج آمریکا از برجام اقدامی بی پایه و اساس بود و همه کشورها این موضوع را درک می‌کنند.


او با تاکید بر اینکه سیاست و موضع گیری روسیه در خصوص برجام با جمهوری اسلامی ایران یکسان است، تصریح کرد: مقامات روسیه در همه سطوح بر این موضوع تاکید دارند و تحریم ها علیه ایران غیرقانونی می دانیم.


نخست‌وزیر روسیه بر لزوم سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های اقتصادی از سوی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تهران و مسکو باید با تنوع بخشیدن به ارزهای خارجی در روابط بانکی، میزان وابستگی خود به کشورهای دیگر را در مناسبات تجاری خود کاهش دهند.


او افزود: آمریکا تلاش می کند فشارهای خود بر ایران و روسیه را افزایش دهد اما تهران و مسکو باید در مراودات تجاری و همکاری های اقتصادی هوشمندانه عمل کنند.


نخست‌وزیر روسیه اظهار امیدواری کرد در روزهای آینده دیدار دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و آقای پوتین رییس‌جمهور روسیه در سوچی منجر به گسترش روابط و اجرای توافقات گذشته شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها