کد خبر: 330048
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۲:۰۰
| |

«خروج» حاتمی‌کیا وارد مرحله ساخت می‌شود

فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا که سومین تجربه مشترک او پس از «بادیگارد» و «به وقت شام» است اینطور که گفته شده دفاع مقدسی نیست و تمی اجتماعی دارد.

«خروج» حاتمی‌کیا وارد مرحله ساخت می‌شود
کد خبر: 330048
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مطلعین از فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا می‌گویند این فیلم تمی جنگی ندارد و موضوع داستانش اعتراضی اجتماعی است.


چند روز قبل بود که فرامرز قریبیان در مصاحبه‌ای گفته بود فیلمنامه «خروج» را خوانده و حالا می‌تواند پیش‌بینی کند نقشی که در این فیلم دارد، بهترین نقش زندگی‌اش است.

فیلم اما این‌بار نه درباره یک رزمنده است که فرماندهی استراتژیک جنگ را داشته «چ-چمران» نه داستان یک محافظ شخصی دانشمندان هسته‌ای را روایت می‌کند که جانش را پای اعتقادش می‌دهد «بادیگارد» نه حتی روایت جنگ با داعش در سوریه است «به وقت شام».

در این فیلم حاتمی‌کیا و موسسه اوج براساس اخبار منتشرشده غیررسمی زندگی گروهی پنبه‌کار شهرستانی را روایت می‌کنند که محصول‌شان بر اثر بارش شدید باران آب خورده و وعده‌هایی که به آنها داده شده، پوچ درآمده است.

حاتمی‌کیا پیش از این در دهه 80 و بعد از «به نام پدر» و ماجراهای «به رنگ ارغوان» تصمیم گرفت فیلم اجتماعی بسازد. او در آن سال‌ها «دعوت» و «گزارش یک جشن» را ساخت که چندان از آنها استقبال نشد.

این کارگردان البته در دهه 70 فیلم‌هایی چون «آژانس شیشه‌ای»، «از کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» را ساخته است. آثاری تحسین‌برانگیز در ژانر دفاع مقدس که بسترشان کنش‌های اجتماعی بوده است .


حالا گفته شده در خروج به موضوعی دور از جنگ می‌پردازد و موضوعی چون اعتراضات صنفی را این‌بار دستمایه قرار داده و با آنها انتقاداتی به سیاست‌های دولتی دارد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها