مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس:

سالیانه تولید 600 هزار واحد مسکونی در کشور ضروری است/ کاهش 25 تا 30 درصدی قیمت مسکن تا پایان سال

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سالیانه باید 600 هزار واحد مسکونی در کشور تولید شود تا شاهد ایجاد ثبات قیمتی در بازار خرید و اجاره مسکن باشیم.

سالیانه تولید 600 هزار واحد مسکونی در کشور ضروری است/ کاهش 25 تا 30 درصدی قیمت مسکن تا پایان سال
کد خبر: 330115
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در سه ماهه گذشته بازار مسکن آرامش خوبی را تجربه کرده است، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که معاملات مسکن در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته و همین موضوع باعث ایجاد ثبات قیمتی در این بازار شده است.

او با بیان اینکه معاملات مسکن کاهش 60 درصدی داشته است، گفت: تقویت ارزش ریال در برابر ارز‌های خارجی و همچنین ارائه طرح‌های تولید و عرضه مسکن باعث شده است که وضعیت این بازار بهبود یابد و بخشی از نگرانی‌های متقاضیان مسکن کاسته شود.

کیان‌پور بیان کرد: تولید و عرضه مسکن زمینه ساز ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا می‌شود و دولت باید با برنامه ریزی‌های دقیق میزان تولید را در این بخش تقویت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: استفاده از بخش خصوصی و ارائه طرح‌های تشویقی به انبوه سازان باعث گسترش و تولید مسکن می‌شود و ما می‌توانیم با استفاده از طرح‌های جدید قدرت خرید در دهک‌های ضعیف جامعه را افزایش دهیم.

او با اشاره به اینکه سالیانه 600 هزار واحد مسکونی در کشور باید تولید شود، گفت: از ابتدای دولت یازدهم اگر سالانه 600 هزار واحد مسکونی تولید می‌شد هم اکنون شاهد رشد نجومی قیمت مسکن و همچنین قیمت اجاره نمی‌شدیم.

کیان‌پور تأکید کرد: دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند بلکه باید با فعال سازی این بخش ظرفیت‌های تولید مسکن به ویژه در شهر‌های جدید و کلانشهر‌ها را فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مسکن بخش مهمی از اقتصاد ایران به شمار می‌رود، گفت: اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کلان به مسکن وابسته است به همین دلیل باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های این حوزه ثبات را در این بازار ایجاد کنیم.

او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که با ایجاد ثبات در بازار مسکن قیمت‌ها در این بازار تا پایان سال بین 25 تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها