کد خبر: 330128
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۹:۲۵:۲۲
| |

بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی:

صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای تمام ساختمان ها اجباری شد/ افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها در یک سال گذشته

بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای تمامی واحد‌های که تازه ساخته می‌شوند ازجمله واحد‌های زیر 50 متر هم اجباری شده است.

صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای تمام ساختمان ها اجباری شد/ افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها در یک سال گذشته
کد خبر: 330128
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۹:۲۵:۲۲

اعتمادآنلاین| بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور ، با بیان اینکه سامانه اینترنتی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در ماه گذشته رونمایی شد گفت: با استفاده از این سامانه تمامی ساختمان‌هایی که پروانه ساخت دریافت می‌کنند باید شناسنامه فنی و ملکی را دریافت کنند.

او اظهار کرد: از تیرماه امسال هیچ ساختمان جدیدی بدون شناسنامه فنی و ملکی پایان کار دریافت نمی‌کند و در این رابطه شهرداری تهران هم همکاری لازم را انجام می‌دهد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در گذشته صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سلیغه‌ای بود گفت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تنها برای واحد‌های بیش از 2 هزار متر صادر می‌شد، اما هم اکنون برای واحد‌های 40 تا 50 متری هم شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر می‌شود.

او توضیح داد: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و همچنین مجری ذی‌صلاح طبق قانون نظام مهندسی و کنترل کیفیت ساختمانضروری است، اما در این بین باید شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز با وجود اینکه جزء قوانین معتبر به شمار می‌رود مغفول مانده است، افزود: حضور مهندسان دارای پروانه ترافیک در سال‌های گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده، اما متاسفانه شهرداری‌ها برای حضور این مهندسان همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

خطیبی تاکید کرد: شرط صدور پایان کار برای ساختمان وجود شناسنامه فنی و ملکی است تا ما همواره شاهد آن هستیم که پایان کار از وی شهرداری‌ها صادر می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه استفاده از مهندسان با صلاحیت و حرفه‌مند زمینه ساز افزایش کیفیت‌های ساخت و ساز می‌شود، گفت: در گذشته متاسفانه ورود ناظران بدون حرفه و بی‌تجربه باعث شده بود که کیفیت واحد‌های مسکونی کاهش یابد، اما در یکی دو سال اخیر ورود مهندسان ناظر سخت گیرانه‌تر شده و همین موضوع زمینه ساز افزایش کیفیت واحد‌های مسکونی شده است.

او با اشاره به اینکه 32 نفر اعضای نظام مهندسی کشور چندی پیش توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد گفت: طبق قانون وزیر راه و شهرسازی از بین 64 نفر انتخاب شده حق انتخاب 32 نفر را داشت که در این بین سلیقه و حق انتخاب وزیر راه و شهر سازی کاملا مشخص است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها