کاهش قیمت نفت درپی چشم‌انداز تیره تقاضا

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز تقاضا، رشد قیمت روز گذشته را از دست داد و با کاهش روبرو شد.

کاهش قیمت نفت درپی چشم‌انداز تیره تقاضا
کد خبر: 330154
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۹:۴۹:۰۹

اعتمادآنلاین| بهای معاملات آتی نفت برنت 18 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 58 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 12 سنت یا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 54 دلار و 81 سنت در هر بشکه رسید.

استفن اینس، یکی از شرکای شرکت "ونگارد مارکتس" در یادداشتی نوشت: اگرچه دورنمای نفت تیره به نظر می‌رسد اما قیمت نفت هفته جاری پس از واکنش سریع عربستان سعودی که برای اقدام در جهت حمایت از قیمت نفت جدی است، پشتیبانی شد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، اواخر هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت خود را در اوت و سپتامبر پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد تا به پایین رفتن سطح ذخایر نفت کمک کند.

تحلیلگران انتظار دارد این کشور در آستانه برنامه خود برای عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو از قیمت نفت پشتیبانی کند.

یکی از مدیران اجرایی آرامکوی سعودی اظهار کرد که آرامکو آماده عرضه اولیه عمومی سهام خود است اما زمان عرضه آن توسط تنها سهامدارش که دولت عربستان است، تصمیم‌گیری خواهد شد.

کویت روز دوشنبه دوباره پایبندی خود به توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تکرار کرد و خالد الفاضل، وزیر نفت کویت اظهار کرد که این کشور تولید خود را بیش از سقفی که مقرر شده بود کاهش داده است.

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، توافق کرده‌اند از اول ژانویه تولید نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز محدود کنند و ماه گذشته تصمیم گرفتند این توافق را تا پایان سه ماهه اول سال 2020 تمدید کنند.

اما رونق تولید نفت شیل آمریکا بخشی از تلاش‌های این گروه را تحت تاثیر قرار داده و قیمت نفت را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرد تولید هفت منطقه بزرگ شیل این کشور در سپتامبر 85 هزار بشکه در روز رشد کرده و به رکورد 8.77 میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.

پیش‌بینی‌های تیره برای اقتصاد جهانی و رشد تقاضا برای نفت و همچنین تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین باعث پایین ماندن قیمت‌های نفت شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها