کد خبر: 330185
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۰:۲۸:۳۸
| |

دیدار محرمانه رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی دو کره پس از نشست هانوی

یک رسانه کره‌جنوبی گزارش داد روسای اطلاعاتی سئول و پیونگ یانگ 2 هفته بعد از نشست ناکام رهبران آمریکا و کره‌شمالی در ویتنام با یکدیگر دیدار کرده بودند.

دیدار محرمانه رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی دو کره پس از نشست هانوی
کد خبر: 330185
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۰:۲۸:۳۸

اعتمادآنلاین| یک منبع رسانه‌ای در کره جنوبی از یک دیدار محرمانه روسای سازمان‌های اطلاعاتی دو کره خبر داد؛ دیداری که بلافاصله بعد از ناکامی نشست «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در هانوی پایتخت ویتنام انجام شده است.

به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، روسای سازمان‌های اطلاعاتی کره جنوبی و کره شمالی در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت 1398) بعد از شکست دیدار و نشست «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در هانوی ویتنام، دیداری محرمانه داشتند.

این رسانه کره جنوبی، در گزارش امروز سه شنبه خود به نقل از یک مقام دولت این کشور نوشت: «سو هون مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی با جانگ کوم چول، همتای کره شمالی خود دیدار کرد و در این دیدار، سو درباره بهبود روابط بین دو کره ابراز امیدواری کرد».

تا پیش از گزارش خبرگزاری یونهاپ، هیچ خبری درباره این دیدار محرمانه توسط مقام‌ها و رسانه‌های دو کره منتشر نشده بود.

دیدار روسای اطلاعاتی کره جنوبی و کره شمالی بعد از ناکامی نشست ترامپ و کیم در هانوی ویتنام برگزار شد؛ نشستی که هشتم اسفندماه سال گذشته علیرغم جنجال‌‎های مقام‌ها و رسانه‌‌های آمریکایی بدون نتیجه و با شکست به اتمام رسید.

مقام‌های کره شمالی از قبیل کیم جونگ اون بعد از این نشست گفتند که «سوءنیت» و «موضع فریبکارانه» آمریکا سبب ناکامی نشست ویتنام بود

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها