کد خبر: 330284
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

ثروت بن سلمان چقدر است؟

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد خانواده سلطنتی حاکم بر عربستان است.

ثروت بن سلمان چقدر است؟
کد خبر: 330284
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد خانواده سلطنتی حاکم بر عربستان است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بلومبرگ با اعلام این خبر گفت: بن سلمان از زمانی که در نوامبر 2017 به بهانه مبارزه با فساد، بسیاری از ثروتمندترین شخصیت‌های عربستان را در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض به گروگان گرفت، مشخص شد اهداف اعلام‌نشده‌ای به غیر از این مبارزه در سر دارد.

در ادامه گزارش آمده است: تمامی افراد دستگیرشده با چشم‌پوشی از مقادیر قابل توجهی از ثروت خود در قالب اوراق بهادار دولتی و نیز اسناد و املاک، از این مهلکه جان سالم به در بردند.

به گفته کارشناسان، ارزش کلی این باج‌ها حدود 107 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که گویا به نفع دولت عربستان به مصادره درآمد.

بعد از آن بود که به گفته بلومبرگ، این شاهزاده جوان حاکم بالفعل دولت نفت و میلیاردر بلامنازع این کشور شد.

این در حالی است که شرکت آرامکو به عنوان طرفی که یک‌پنجم از ذخایر نفت جهان را در دست خود دارد، با ارزشی فراتر از 2 تریلیون دلار نیز در قبضه بخشی از خانواده آل سعود قرار دارد که حاکم بر این کشور است.

گرچه محمد بن سلمان در گفت‌وگویی که مارس 2018 با برنامه 60 دقیقه انجام داد، ثروت خود را بیش از یک میلیارد دلار اعلام کرد، اما با حسابی ساده می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که دارایی‌اش بسیار بیشتر از این رقم است.

بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی محققان رسانه، بن سلمان املاک و دارایی‌های بسیار زیادی در خارج از عربستان دارد که از آن میان می‌توان به کاخ «لوییس چهاردهم» اشاره کرد که آن را در سال 2015 به قیمت 300 میلیون دلار خریداری کرد.

علاوه بر این، بن‌ سلمان چند قایق تفریحی دارد؛ یکی از آنها قایق « سرین » است که از گران‌قیمت‌ترین قایق‌های جهان به شمار می‌رود و بیش از 320 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.

در کنار آن، چند تفریحگاه در آفریقای جنوبی دارد و بخشی از سهام شرکت «اتصالات» (ارتباطات) عربستان به ارزش حدود 30 میلیون دلار هم در مالکیت اوست.

او همچنین در بسیاری از شرکت‌های خصوصی سهامدار بوده و چندین بانک، شرکت ساخت‌وساز و شرکت حمل‌ونقل نفتی نیز دارد.

گفتنی است چند روز پیش نیز بلومبرگ با انتشار لیستی از ثروتمندترین خانواده‌های جهان، خانواده آل سعود را با 100 میلیارد دلار دارایی در رده چهارم این لیست قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها