کد خبر: 330298
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۳:۴۲:۵۶
| |

حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران:

ارز 4200 تومانی شوک عظیمی به اقتصاد کشور وارد کرد

حمیدرضا صالحی  گفت: اعمال سیاست ارز چهار هزار و 200 تومانی از سوی دولت همانند زلزله ای بود که اقتصاد کشور را نابود کرد؛ این تصمیم که بدون مشورت با بخش خصوصی و حتی کارشناسان صورت گرفته بود شوکی عظیم به اقتصاد مملکت و فعالان اقتصادی وارد کرد.

ارز 4200 تومانی شوک عظیمی به اقتصاد کشور وارد کرد
کد خبر: 330298
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۳:۴۲:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: اعمال سیاست ارز چهار هزار و 200 تومانی از سوی دولت همانند زلزله ای بود که اقتصاد کشور را نابود کرد.


حمیدرضا صالحی گفت: اعمال سیاست ارز چهار هزار و 200 تومانی از سوی دولت همانند زلزله ای بود که اقتصاد کشور را نابود کرد؛ این تصمیم که بدون مشورت با بخش خصوصی و حتی کارشناسان صورت گرفته بود شوکی عظیم به اقتصاد مملکت و فعالان اقتصادی وارد کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اصلاح زیرساخت های تولید در کشور اظهارداشت: تولید اساس هر اقتصادی است و دولت باید بصورت جدی به این عرصه ورود پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: متاسفانه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی امروز با مشکلات عدیده ای مواجه هستند از اینرو می طلبد دولتمردان دست فعالان اقتصادی را به گرمی بفشارند و از آنان حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: یک زمانی برای حمایت از خودروهای داخلی مانند پراید، سمند، پژو و غیره تعرفه واردات به بهانه پائین بودن قیمت دلار وضع می شد.صالحی با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو به 120 درصد رسیده است، اظهارداشت: اکنون که دلار 12 هزار تومان است چرا باید تعرفه واردات خودرو همچنان بالا باشد مگر کار وزارت صنعت، معدن و تجارت رگولاتوری نیست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بدون شک کاهش تعرفه واردات خودرو بر بازار تاثیرگذاشته و به تبع قیمت خودروهای داخلی نیز پائین خواهد آمد. نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت صمت فقط وزارت خودروست، افزود: این همه صنعت در کشور وجود دارد مگر صنایع مزبور نیاز به حمایت تعرفه ای ندارند.

وی اظهارداشت: صنایع دیگر در کشور بدون حمایت تعرفه ای روی پای خود ایستاده و قیمت تولیدات این بنگاه ها هم رقابتی است. صالحی با بیان این جمله که صنعت خودرو از سال های دور مورد حمایت تعرفه ای دولت بوده است، گفت: علی رغم تمامی حمایت ها محصولاتی خودرویی تولید داخل فاقدکیفیت و استانداردهای لازم است و در ضمن با قیمت های بالا به مردم عرضه می شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به مقوله عوارض صادراتی نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری ازکالاها مانند روی، مس، آلومینیوم، سیمان، فولاد و غیره با سوبسید انرژی کشور یعنی با انرژی ارزان در حال تولید هستند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران اظهارداشت: برای جلوگیری از صادرات مواد و کالاهای خام عوارض صادراتی وضع می کنند تا خام فروشی اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: گذر اشتغال، توسعه صادرات، رشد اقتصادی، ارزآوری، کاهش نرخ بیکاری، پویایی تولید، ایجاد ارزش افزوده بالا و بسیاری موارد دیگر از مسیر تبدیل مواد خام به محصول نهایی می گذرد.

صالحی به رادیو اقتصاد گفت: بطور قطع و یقین با صادرات مواد خام بسیاری از این مزیت ها از دست می رود.وی افزود: نقدشوندگی مواد خام در خارج از کشور بسیار بالاست و به همین دلیل صادرات مواد خام از جذابیت بیشتری برای افراد برخوردار است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران یادآورشد: دولت با اعمال عوارض صادراتی به دنبال اینکه جذابیت صادرات مواد خام از بین برود و این مواد در داخل ضمن تبدیل به ارزش افزوده بالا روی ریل صادرات قرارگیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها