غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اجرای برخی مقررات به بعد از تحریم موکول شود

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی باید تغییراتی در قوانین به وجود آورد و در غیر این صورت، می‌توان بسیاری از آن‌ها را برای یک مدت یک تا دو سال فریز و اجرایشان را به پس از عادی شدن شرایط موکول کرد.

اجرای برخی مقررات به بعد از تحریم موکول شود
کد خبر: 330331
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به شرایط جنگی اقتصاد گفت: در این وضعیت باید تغییراتی در قوانین به وجود آورد، زیرا نمی‌توان در شرایط جدید با استفاده از قاعده‌های پیش از جنگ جلو رفت. حتی اگر قوانین تغییر نمی‌کند، می‌توان بسیاری از آن‌ها را برای یک مدت یک تا دو سال فریز و اجرایشان را به پس از عادی شدن شرایط موکول کرد.

وی ادامه داد: امروز در تصمیم‌گیری‌ها همه به دنبال آن هستند که رضایت مردم را در کوتاه مدت جلب کنند، در حالی که در بلندمدت مصلحت مردم در اجرای چنین تصمیماتی نیست. اگر به دنبال جلب رضایت کوتاه مدت مردم باشیم، از انجام اصلاحات اقتصادی عقب خواهیم ماند و این منجر به اتلاف منابع بسیار در کشور می شود.

رئیس اتاق ایران مشکل اصلی کشور را در سیستم قاعده گذاری اقتصادی دانست و افزود: تا زمانی که این قاعده‌گذاری را اصلاح نکنیم، تلاش‌های ما به نتیجه نخواهد رسید. این در شرایطی است که 90 درصد از حرف‌هایی که فعالان اقتصادی 20 سال گذشته به عنوان مشکل مطرح می کردند، همچنان پابرجاست و نتوانسته‌ایم تغییر بنیادین در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

شافعی معتقد است بسیاری از تصمیمات کوتاه‌مدت و مقطعی هستند و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را برای حل مشکلات اقتصادی کشور به کار گرفت.

رئیس اتاق ایران با اعتقاد به اینکه بخش خصوصی نتوانسته رابطه مطلوبی با حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کند، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در تعدادی از اتاق‌های بازرگانی، تشکل‌های فرهنگی و هنری آغاز به کار کرده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک این تشکل‌ها در اتاق بازرگانی ایران نیز به شکل کشوری فعال شوند و ارتباط میان اقتصاد و فرهنگ قوت بگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها