کد خبر: 330334
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببنید:

بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده ماهی در جهان کدام‌اند؟

با توجه به تقاضای روزافزون ماهی در بازارهای جهانی، تعداد زیادی از کشورها با روش‌های مختلف مانند آبزی‌پروری، تولید ماهی را افزایش داده‌اند. در ادامه با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ماهی در جهان آشنا می‌شوید.

حجم ویدیو: 4.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 دانلود ویدیو
کد خبر: 330334
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به تقاضای روزافزون ماهی در بازارهای جهانی، تعداد زیادی از کشورها با روش‌های مختلف مانند آبزی‌پروری، تولید ماهی را افزایش داده‌اند. در ادامه با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ماهی در جهان آشنا می‌شوید.

10. روسیه

روسیه با تولید سالانه سه میلیون و 305 هزار و 749 تن ماهی یکی از کشورهایی است که حداقل استفاده را از منابع طبیعی خود برای تولید و پرورش ماهی داشته است.

9. ویتنام

ویتنام سه میلیون و 367 هزار و 853 تن ماهی در سال تولید می‌کند. بیشترین ماهی تولیدشده در این کشور از طریق آبزی‌پروری است.

8. تایلند

تایلند سالانه سه میلیون و 743 هزار و 564 تن ماهی تولید می‌کند. این کشور دارای سابقه 80ساله آبزی‌پروری ماهی کپور واردشده از کشور چین است.

7. ژاپن

هیچ لیستی بدون ژاپن کامل نخواهد شد. این کشور که به داشتن غذاهای دریایی بسیار شهره است چهار میلیون و 819 هزار و 116 تن ماهی در سال تولید می‌کند. بیشتر ماهی تولیدشده در ژاپن صادر می‌شود.

6. شیلی

شیلی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های دریایی تولیدکننده در جهان را داراست. این کشور پنج میلیون و 28 هزار و 539 تن ماهی در سال تولید می‌کند و درآمد حاصل از این صنعت یکی از منابع اصلی اقتصادی در این کشور به شمار می‌رود.

5. ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده پنج میلیون و 360 هزار و 597 تن ماهی در سال تولید می‌کند. این کشور یکی از بزرگ‌ترین مناطق آبزی در جهان را با مساحت بیش از 11.4 میلیون کیلومتر مربع در اختیار دارد.

4. پرو

پرو با تولید سالانه پنج میلیون و 854 هزار و 233 تن ماهی، چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده ماهی در جهان شناخته می‌شود.

3. اندونزی

برخلاف چین و هند، درآمد حاصل از صنعت ماهی سه درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌‌دهد. این کشور سالانه 6 میلیون و 101 هزار و 725 تن ماهی در سال تولید می‌کند.

2. هند

هند در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ ماهی در جهان است. یکی از نکات قابل توجه در مورد صنعت ماهی هند این است که آبزی‌پروری در قرن 19 در این کشور تاسیس شده. این کشور 9 میلیون و 45 هزار و 892 هزار تن ماهی در سال تولید می‌کند.

1. چین

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی در جهان است. این کشور با اختلاف زیاد از کشورهای دیگر، حدوداً 58 میلیون تن ماهی در سال تولید می‌کند. برآورد شده که این کشور یک‌سوم از کل تولید ماهی در جهان را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها