کد خبر: 330338
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۵۶:۵۷
| |

کرملین:

اعتراضات مسکو بحران سیاسی ایجاد نکرده است

کاخ کرملین در اولین اظهارنظر درباره ناآرامی‌های اخیر در روسیه اعلام کرد یک‌سری اعتراضات سیاسی که در هفته‌های اخیر در مسکو برگزار شد، بحران سیاسی در این کشور ایجاد نکرده است.

اعتراضات مسکو بحران سیاسی ایجاد نکرده است
کد خبر: 330338
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۵۶:۵۷

اعتمادآنلاین| این اعترضات سر انتخابات محلی مسکو به بزرگترین جنبش اعترضی در روسیه از زمان اعتراضات 2011 - 2013 تبدیل شده است که معترضان در اعتراض به تقلب ادعایی در انتخابات به خیابان‌ها آمدند.

دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت اقدام خشن پلیس در راهپیمایی‌ها توجیه شده است اما مواردی از افراط بیش از حد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تظاهرات اعتراضی در مسکو حدود یک ماه قبل پس از آن آغاز شد که مقامات نامزدهای مخالفان برای شرکت در انتخابات شورای شهر مسکو را رد صلاحیت کردند. نامزدهای مخالف دولت می‌گویند رد صلاحیت آنها انگیزه سیاسی داشته است. انتخابات قرار است ماه سپتامبر برگزار شود.

مقام‌های محلی می‌گویند نامزدهای رد صلاحیت شده نتوانسته‌اند به تعداد کافی امضا برای حمایت از نامزدی خود جمع کنند. طرفداران مخالفان از نحوه اداره شهر توسط حزب روسیه متحد، حزب حاکم روسیه، حزب اصلی حامی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خشمگین هستند.

انتخابات محلی در روسیه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مقام‌های محلی در مسکو بودجه شهر را کنترل نمی‌کنند و اختیاری در انتخاب مقام‌های اصلی ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها