کد خبر: 330360
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۵:۳۵:۰۱
| |

دکل‌های مخابراتی سرطان‌زا هستند؟

با وجود تکذیب مسئولین مخابرات بر سرطان زا بودن دکل های ارتباطاتی اما متخصصان پزشکی نظری دیگر دارند.

دکل‌های مخابراتی سرطان‌زا هستند؟
کد خبر: 330360
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۵:۳۵:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ابزارهای مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکنون بحث های فراوانی در خصوص میزان آسیب های ناشی از تشعشعات ابزارهای مخابراتی شده است که یکی از داغ ترین جنجال هایی که در این زمینه وجود دارد مربوط به دکل های مخابراتی است.

دکل‌های مخابراتی دکل‌هایی هستند که برای مقاصد مخابراتی از قبیل نصب دیش‌های ماکروویو، آنتن‌های رادیو، آنتن‌های موبایل، آنتن‌های بیسیم و... استفاده می‌شوند.


مطالعات علمی نشان داده دکل های BTS که در مناطق مسکونی تعبیه شده اند، امواج الکترومغناطیسی فراوانی را از خود ساطع می کنند که این امر می تواند موجب بروز مشکلات خونی و مغزی برای ساکنانی که در میدان مغناطیسی تاثیر گذار این امواج زندگی می کنند، شوند.

چند سالی است که در این زمینه بحث های فراوانی شده است ولی همچنان اذهان مردم درگیر این موضوع بوده چون نتیجه قاطعی در این زمینه به دست نیامده است.


از طرفی مطالعات علمی پژوهشگران، خبر از خطرات جبران ناپذیر تشعشعات الکترومغناطیسی دکل های مخابرات می دهند و از طرف دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی جلساتی که در گذشته با وزیر ارتباطات داشت اعلام کرد که این دکل ها به هیچ عنوان برای سلامتی انسان خطری ندارند.


اکثر متخصصان مغز و اعصاب بر این باورند که هر چند میزان تشعشعات این ایستگاه‌ها اندک هم باشد، اما به مرور در معرض قرار گرفتن دایم در مقابل این تشعشعات می‌تواند تاثیرات بسیار منفی بر بدن افراد بگذارد.


دکتر محمد اسماعیل اکبری فوق تخصص جراحی غدد و سرطان در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه ای که چندی پیش با خبر آنلاین داشت، تاکید کرد: " دکل های تلفن همراه سرطان زا هستند."

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها