کد خبر: 330374
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۵:۵۲:۲۰
| |

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس:

عربستان به زودی به ایران نزدیک می شود

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد:عربستان هم در آینده ای نه چندان دور مسیر امارات را درپیش می گیرد.

عربستان به زودی به ایران نزدیک می شود
کد خبر: 330374
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۵:۵۲:۲۰

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، با اشاره به چرخش کشورهای عربی به سوی ایران، گفت: ایران و امارات روابط تجاری گسترده ای داشتند که با اختلاف های سیاسی این روابط کمرنگ شد، اکنون اماراتی ها متوجه از دست دادن چنین ظرفیتی شده اند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه همراهی امارات با آمریکا به ضرر ابوظبی تمام شد، اظهارداشت: عربستان و سایر کشور ها از امارات استفاده ابزاری می کنند، این در حالی است که اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه چه از نظر دفاعی، امنیتی و اقتصادی، به نفع کشورهای همسایه بود، چرا که با نا امنی در منطقه اولین کشوری که متضرر می شود امارات است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: امارات از حضور در یمن سرخورده شده است و ائتلاف عربستان، انگلیس، امارات و آمریکا در بمن ناکام مانده، این مسائل باعث شد تا امارات زودتر متوجه صحنه گردانی صهیونیست ها شود و مواضع و اصول خود را به سمت ایران تغییر دهد که کار درست و به حقی بوده است.

وی تاکید کرد: حُسن همجواری و روابط مناسب با ایران می تواند در آینده برای امارات اهمیت داشته باشد.

عباسی، اظهار داشت: منشأ پیشرفت اقتصادی امارات در سال های گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، امنیت منطقه نیز از اقتدار و توان ایران است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اگر منطقه از نظر اقتصادی نا امن شود اولین کشوری که متضرر می شود امارات است، آنها با واقف شدن به این مسئله پای خود را از چالش های منطقه بیرون کشیده، حتی نیروهای خود را از یمن خارج کرده است، تماس ها و ائتلاف ها امارات با ایران فضای جدیدی فراهم می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: عربستان هم در آینده ای نه چندان دور مسیر امارات را درپیش می گیرد و این اتفاق باعث می شود سناریوی ترامپ با شکست روبه رو شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها