کد خبر: 330417
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

الیاس حضرتی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در وزارت اقتصاد چه گفت؟

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در مراسم تجلیل از خبرنگاران در وزارت اقتصاد گفت: جناب آقای دکتر دژپسند، عزیزان خبرنگاری که اینجا نشسته‌اند بی‌توقع‌ترین و در عین‌ حال توانمندترین اقشار جامعه هستند.

حجم ویدیو: 36.70M | مدت زمان ویدیو: 00:11:41 دانلود ویدیو
کد خبر: 330417
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در وزارت اقتصاد گفت: خیلی خوشحالم که در این جلسه بی‌نظیر و ویژه که به ابتکار وزیر محترم اقتصاد و مسئول جدید روابط‌عمومی این وزارتخانه جناب آقای خالصی و همکاران، معاونان و مشاوران‌شان تشکیل‌ شده و با حضور همه خبرنگاران زحمتکش عرصه مطبوعات، در خدمت شما هستم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: لازم می‌دانم علاوه بر تشکر از آقای دکتر دژپسند، به جناب آقای خالصی هم این مسئولیت جدید را تبریک بگویم و آرزوی توفیق داشته باشم برای ایشان که این بار سنگین مسئولیت روابط‌عمومی را به دوش گرفته‌اند. همچنین به همه عزیزان حاضر روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و ان‌شاءالله که همه ما مثل گذشته و مثل همیشه با قلم و فکر و اندیشه‌مان و همچنین با تعهدی که نسبت به وطن، به‌ نظام و انقلاب‌مان داریم، بتوانیم آنچه را که به‌ عنوان یک وظیفه سنگین بر دوش‌مان است به سرانجام مقصد برسانیم.

حضرتی گفت: لازم است یادی کنم از مرحوم مردوخی عزیز که در جمع ما حضور ندارد و خداوند او را رحمت کند. همچنین برای شفای عاجل آقای یزدانی دعا می‌کنم که خداوند او را شفا بدهد که همیشه در این جمع‌ها حضور داشت و با حضورش جمع خبرنگاران را رونق می‌داد.

او ادامه داد: من سخنران این جلسه نیستم و قرار بر این است که آقای ربیعی سخنگوی دولت و وزیر اقتصاد سخنرانی کنند و من هم مثل آقای دعایی باید زودتر به روزنامه برگردم تا صفحه اول روزنامه را ببندم. امروز هم به صفت یک روزنامه‌نگار و یک خبرنگار مثل شما و نه یک نماینده مجلس مرا اینجا دعوت کرده‌اند و به اینجا آمده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بی‌شک در ادوار مختلفی که پشت سر گذاشته‌ایم، این حساس‌ترین نبرد تاریخی است که در آن قرار داریم. این‌ یک نبرد اقتصادی و جنگ حساس روانی است. من در صحبت‌هایم در مجلس طی دو سه باری که حتی در استیضاح وزیر اقتصاد قبلی پیش‌ آمده، فلسفه صحبت‌هایم این بوده که به مردم این موضوع را برسانم که ما در جنگ وحشتناکی قرار داریم. ویژگی این جنگ، جنگ روانی و ابزارش جنگ اقتصادی است. این ترکیب از آن جهت بزرگ است که هم مردان بزرگی که در خصوص اقتصاد این کشور تصمیم می‌گیرند، برنامه‌ریزی می‌کنند و فرماندهی اقتصادی این کشور را در ابعاد مختلف چه در بخش بیمه، چه بانک، بورس و مالیات که بار سنگینی را به دوش می‌کشد، در کنار خودشان خبرنگاران در بخش‌های مختلف و خصوصاً خبرنگاران حوزه اقتصادی را دارند که این ترکیب ستاد فرماندهی جنگ اقتصادی را تشکیل می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دشمن با تمام توان می‌خواهد صادرات نفت، درآمد ارزی ما و نقل‌وانتقال پول را به صفر برساند. خواسته دشمن این است که اقتصاد ما را، درآمدهای ما را، اشتغال ما را، و تولید ما را، در همه بخش‌ها که زنجیروار به هم وصل است، دچار مشکل کند و به آن ضربه بزند.

حضرتی تصریح کرد: آن چیزی که مهم‌تر از اصل داستان است، جنگ روانی است. در آخرین نظرسنجی‌ای که صورت گرفته آنچه تصور و ادراک ذهنی مردم ما را تشکیل می‌دهد با آنچه واقعیت عینی ملموس است 61 درصد با هم فرق دارد. تمامی تلاش مخالفان ما در خارج از کشور چه آنهایی که می‌خواهند نه‌ تنها انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مسئولان اسلامی را، که حتی ایران را چندپاره کنند و ایرانستان درست کنند، و چه آنهایی که در واشینگتن برنامه‌ریزی می‌کنند و شیخک‌های منطقه که پول این برنامه‌ریزی را تامین می‌کنند، بدانند ایران بیش‌ از حد بزرگ است.

او در ادامه گفت: جناب آقای دکتر دژپسند، عزیزان خبرنگاری که اینجا نشسته‌اند بی‌توقع‌ترین و در عین‌ حال توانمندترین اقشار جامعه هستند. با آقای ربیعی که خود ایشان هم اهل‌ قلم، اهل نظر و روزنامه‌نگار واقعی هستند صحبت کرده‌ام که قوی‌ترین، خلاق‌ترین و مبتکرترین روزنامه‌نگاران در ایران وجود دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روزنامه‌نگاران میدان کار می‌خواهند و میدان کار یک روزنامه‌نگار آزادی قلمش، آزادی نوشتنش و آزادی فکرش است تا بتواند به‌ خوبی تحلیل کند و فکر و ذهن را جولان بدهد و در این جولان فکری تحلیل، تجزیه و نتیجه‌گیری کند و همه این موارد را به ثبت برساند و آنها را به مخاطبان ارائه دهد. این در حالی است که از این آزادی‌های خبرنگار راه‌حل‌های مختلفی درخواهد آمد و می‌توانند بهترین و پرتیراژترین رسانه را اداره کنند.

الیاس حضرتی مطرح کرد: محدودیت‌ها و تنگ‌نظری‌های امنیتی و قضایی تاکنون و همچنین عدم باور مسئولان ما به افکار عمومی و اغنای افکار عمومی مانع از آزادی عمل یک روزنامه‌نگار می‌شود. دلیل این محدودیت‌ها این است که مسئولان ما به افکار عمومی باور ندارند و نمی‌خواهند انرژی صرف کنند و در بخش اغنای افکار عمومی سرمایه‌گذاری کنند. خبرنگاران از شما چیزی جز جدی گرفتن و به رسمیت شناخته شدن نمی‌خواهند و اینکه بدانند قلم‌شان و نظرشان اهمیت دارد.

او ادامه داد: امیدوارم حضرتعالی با شروع کار خود به‌ عنوان یک انسان صاحب‌نظر در اقتصاد و انسانی پاک، که این دو به‌ مثابه دو بالی است که امروز ما بیش از هر زمانی دیگر به آن نیازمندیم، چنان رفاقتی را با جمع خبرنگار رقم بزنید که آنها در کنار شما و شما در کنار ایشان از مشورت‌ها، تحلیل‌ها و جمع‌بندی‌های اینها بهترین استفاده را بکنید. باید از امکانات رسانه‌ای خبرنگاران یعنی از همان امکان توییت کردن‌ها و حضور در اینستاگرام و داشتن کانال‌های پرمخاطب تلگرامی بهترین بهره را برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: حضور مردم در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای فوق‌العاده است. آرزو دارم همان‌طور که خود شما هم به این شکل فکر می‌کنید بتوانید با این عزیزان و در کنار هم و با این جلسه خوبی که تشکیل‌ شده، بهترین همکاری‌ها را صورت بدهید. بانک‌های ما، بیمه و همین‌طور بورس، مالیات و همه بخش‌های بزرگی که بارشان به گردن وزارت اقتصاد است، نیاز به همفکری با خبرنگاران دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها