واکنش امیر قلعه نویی به حکم کمیته انضباطی/ آقای حسن‌زاده فحاشی خوب است؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان از نبود زیرساخت‌ها در فوتبال و ورزش ایران انتقاد کرد. او هم‌چنین درباره محرومیتش به تندی واکنش نشان داد و گفت که 100 هزار نفر به او فحش ناموسی دادند اما در نهایت او محروم و جریمه شد.

واکنش امیر قلعه نویی به حکم کمیته انضباطی/ آقای حسن‌زاده فحاشی خوب است؟
کد خبر: 330453
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: ورزش رکن بسیار مهمی است. ورزش آموزش و پرورش و بهداشت در قانون اساسی مجانی است ولی الان این دو مقوله جزو گران ترین مسائل و دغدغه های جامعه است. یعنی اگر شما بخواهید در یک باشگاه متوسط هم ثبت نام کنید باید کلی پول بدهید در حالی که در قانون اساسی مجانی است و این یعنی بستر آماده نیست. من 10 سال پیش از زیرساخت ها و ورزشگاه ها انتقاد کردم و آن زمان برنامه‌ای هم در ورزشگاه آزادی بود که چمن را داشتند خراب می کردند که برایم گران تمام شد.

وی ادامه داد: خیلی آن موقع از من انتقاد کردند. ولی الان ضرب الاجل گذاشتند. یعنی یک مربی ایرانی که 10 سال پیش حرفی می‌زند، همه به او حمله می‌کنند. در آرشیو مصاحبه های من است. من آن زمان گفتم اگر ورزش و فوتبال ما قرار است پیشرفت کند باید زیرساخت هایمان را درست کنیم و چقدر به من حمله شد. الان هم اعتقاد من این است که ما ایرانی ها می توانیم در همه چیز در بین 20 تای اول جهان باشیم.

قلعه‌نویی افزود: به این خاطر که ما بستر آن را نداریم نمی توانیم پیشرفت کنیم. حب و بغض ها هست، حسادت‌ها هست که باعث می‌شود خیلی از نخبه‌ها نتوانند در ایران جایگاه خودشان را به دست بیاورند.

پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر در ادامه صحبت های خود گفت: هر روز برای ما نامه می آید که فلان جا ما را خواستند. یک سری مسائل در این کشور اتفاق می‌افتد نمی‌دانم چرا آقایون سکوت می‌کنند؟ من از آقای حسن‌زاده یک سوال دارم. به بنده 100 هزار نفر فحش ناموس دادند. اگر این خوب است من تقدیم می‌کنم به شما. من آنجا خویشتن‌داری کردم و اداره کردم ولی من را هم جریمه و هم محروم کردند. فیلم آن است. چرا باید بگذارند حکم آن بازی بعد از دو قهرمانی اعلام شود. اگر حرف بزنید همه جا شما را می‌خواهند. هر جا فکرش را بکنید ما را خواستند.

قلعه نویی در ادامه افزود: آقای حسن زاده شما خودت و خانواده‌ات را یک دقیقه جای من قرار دهید. 100 هزار نفر دارند فحش می‌دهند که اگر خوب است من تقدیم می‌کنم به شما. من تیم را آرام کردم و خویشتن داری کردم. در اصفهان، تیم ما را 90 نفره کردند. آقای سلیمانی و خود آقای حسن زاده از من تشکر کردند. بعد جریمه و محروم می‌شویم. این چه قانونی است؟ این چه دینی است؟ من اعتقاد دارم باید آسیب شناسی و ریشه یابی کنیم. باید ببینیم آیا این واقعا فوتبال است که هواداران را به این سمت می‌کشاند؟ من می‌گویم خیر. دغدغه‌های اقتصادی مهمترین عامل که یک جوان در این مملکت بلاتکلیف است و اگر دیپلمش را می‌گیرد یا حالا با این شهریه‌ها به دانشگاه می‌رود و بستر برای عموم آزاد نیست. بعضی جاها به رستوران مراجعه می‌کنند با فوق لیسانس و لیسانس مثلا می‌گویند فقط بگذارید کار کنیم. آخر مگر می‌شود. علت اینکه در استادیوم‌ها تنش به وجود می‌آید به بیرون استادیوم برمی‌گردد. جوان، تیمش را دوست دارد و با کلی دغدغه به استادیوم می‌آید. بهشت دنیوی این است که آرامش داشته باشیم و اگر جوان ما آرامش ندارد این اتفاق‌ها رخ می‌دهد. شما بگویید چه دادیم به نسل جوان و انتظار چه خروجی داریم؟ مشکلات باید ریشه یابی شود و ورزشگاه‌ها مرکز ادب شود. متاسفانه ما را به سمتی بردند که چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود. البته همه جا مشکل داریم و همه چیزمان به هم می‌خورد.

این مربی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران گفت:‌ اعتقاد من این است که باید تکنولوژی و ارتباط دنیا را از پزشکی تا مسائل دیگر بدانیم. اگر یک پزشک مطالعه نکند افت می‌کند. در همه چیز، علم و ارتباط مهم است و فوتبال نیز جدا نیست. همه مربی‌ها دوست دارند بازیکن خوب بیاورند. ولی خوب ارز از 1000 تومان تبدیل به 3000 تومان و در ادامه 18 هزار تومان می‌شود و با این مشکلات نمی‌شود بازیکن با کیفیت جذب کرد. کشورهای همسایه ما یک بازیکن می‌آورند با 14 میلیون یورو. بازیکن با کیفیت آنجا می‌رود. خدا را شکر اکثر بازیکنان خارجی که جذب کردیم جواب داده است. ما گروهی داریم که اگر بخواهیم بازیکن خارجی جذب کنیم، 100 فیلم می‌آورد و ما تحلیل و بررسی می‌کنیم و این 100 بازیکن تبدیل می‌شود به 5 بازیکن و باز بارها فیلم‌های 90 دقیقه و نه گلچین را می‌بینیم. باید از همکاران خودم تشکر کنم. مثلا ابرهیم توره را چند باشگاه نخواستند و آمد سپاهان و بعد رفت موناکو. جان واریو یا کی‌روش استنلی هم همین‌طور. شما ببینید نیمار یا زلاتان بازیکنان بزرگی هستند ولی مثلا در بارسلونا جواب ندادند و باید با افکار تاکتیکی جذب شوند.

او در پاسخ به این سوال که درباره حضور بازیکنان بی کیفیت خارجی دلال‌ها مقصر هستند یا خود مربیان؟ گفت: هر بازیکنی که می‌آید دلیل بر این نمی‌شود که حتما باید جواب دهد. گفتم مثلا زلاتان در بارسلونا موفق نبود ولی جاهای دیگر موفق بود. الان هازارد که در چلسی بود در رئال هم همان است؟ خیلی بی‌کیفیت‌تر بازی می‌کند. یا نیاز به زمان دارد یا اینکه اصلا کارآیی لازم را نخواهد داشت. اگر مربی‌ها بازیکنان را بر اساس تفکرات تاکتیکی بگیرند جواب می‌دهد. مثلا من سجاد شهباززاده را جذب کردم. او چند سال ناموفق بود ولی در نیم‌فصل دوم خیلی به ما کمک کرد و من می‌گویم در فصل جدید بازیکنی را می‌بینیم که فوق‌العاده خواهد بود. این به خاطر مسائل روحی و رفتار مربی با بازیکن است که یک بازیکن را بالا بیاورد.

قلعه نویی در پایان در پایان درباره شرایط تیمش گفت: ما شاکله تیممان را حفظ کردیم. یکسری بازیکن مثل مهرداد محمدی و سیاوش یزدانی از تیم ما جدا شدند و ما سریع جانشین آنها را جذب کردیم. تیم ما نسبت به سال قبل از نظر اعتماد به نفس و روحی روانی و فنی با کیفیت‌تر است. یکی دو مشکل داریم که البته جا دارد به رضا مهاجری تبریک بگوییم و باید ضعف‌های تیممان را برطرف کنیم. ما سر آن تقویم که به ما دادند شروع کردیم و نیاز به 6 هفته داریم و الان 10 هفته سپری شده است و بازیکنان فرسوده شدند. من هم مربی سخت گیری هستم. به قول سیاوش یزدانی وقتی با قلعه نویی کار کنید می‌توانید با همه مربیان کار کنید. اصلا مرخصی ندادم و فقط تمرین و استراحت استاندارد دادیم. نمی‌دانستم لیگ این‌قدر دیر آغاز می‌شود. امیدوارم شرایط بهتری نسبت به فصل قبل داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها