بهروز افخمی در تدارک آغاز فیلمی تازه

اهل پول زیاد دادن برای بازیگر نیستم

بهروز افخمی از ده روز دیگر فیلم سینمایی جدیدش «کاغذ شطرنجی» را درحالی کلید می زند که خبری از سوپراستارهای سینما در فیلمش نیست.

اهل پول زیاد دادن برای بازیگر نیستم
کد خبر: 330459
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| افخمی که این سال‌ها بیشتر کار و وقتش به اجرای برنامه‌هایی چون «هفت» گذشته و دو تلاش ناموفق برای ساخت فیلم دفاع مقدسی با اوج داشته است، حالا برای نقش اول فیلمش که یک کارآگاه است سراغ مهدی زمین‌پرداز رفته است.

مهدی زمین پرداز، بازیگر تئاتری که نقش‌هایی چون شهید باقری را در مستندی برای محمدحسین مهدویان بازی کرده و در «ماجرای نیمروز» هم یکی از شخصیت‌های فرعی داستان بوده است.

اما در بازار رقابت مکاره سینما که قیمت تمام شده فیلم‌ها بالا و بالاتر می‌رود چرا افخمی سراغ ستاره‌ها نرفته؟ شاید یک دلیل، نداشتن اسپانسر کلان برای فیلمش باشد یا اینکه مثلا ستاره‌ها به خاطر انتقادهای سال‌های اخیر افخمی در «هفت» از آنها، با او همکاری نمی‌کنند.

خودش اما چنین تئوری‌هایی را رد می‌کند و می‌گوید: «من اساسا از قدیم اهل ستاره‌بازی نبودم. از «عروس» هم همین‌طور بوده. حتی نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب هم آن موقع که در فیلم بازی کردند هنوز سوپراستار نبودند یا حتی در «شوکران» و «سن پطرزبورگ».»

او ادامه می دهد:«من خیلی اهل پول زیاد دادن برای بازیگر نیستم و در همه فیلم‌های قبلی‌ام هم این کار را نکرده‌ام. من از این جنس سینمای گرانی که با پول‌های هنگفت اداره می‌شود بیزارم . ترجیح می‌دهم فیلم نسازم تا اینکه از پول‌های مشکوک و مورددار و این جور چیزها که این روزها مدام حرفش است استفاده کنم.»

افخمی در پاسخ به این سئوال که در این صورت پول ساخت فیلمش را از کجا می‌آورد گفت: «من با یک میلیارد یا دو میلیارد فیلم می‌سازم. جور کردن این رقم‌ها خیلی سخت نیست. بعد هم از فروش گیشه، شبکه نمایش خانگی و بسترهای پخش اینترنتی به سادگی پول آدم برمی‌گردد اما خیالم راحت است که اقلا فیلم خودم را ساخته‌ام. من برای کار جدیدم نه از اوج پولی گرفتم نه ارگان دیگری. سینمای‌مان به سمتی رفته که همین ارگان‌ها هم دنبال ستاره‌بازی هستند که مطمئن باشند سرمایه‌شان برمی‌گردد. درحالی که فیلم خوب باید خودش خوب باشد، فیلم که خوب باشد مردم می‌بینند، نیاز به ستاره هم ندارد. من قرار است کار جنایی بسازم. فیلمم فیلم آپارتمانی نیست و کلی تروکاژ دارد اما ترجیحم ساخت ارزان است. من یکی اقلا این مدل ساخت فیلم را دوست دارم.»

افخمی البته پروژه‌های سنگین پرهزینه چون «فرزند صبح» هم کم نداشته اما حالا اینها نظراتش است قبل از ساختن یک قصه واقعی از زندگی بازپرس بازنشسته دادگاه جنایی تهران.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها