رئیس پلیس راهور ناجا:

سیستم RDS در کاهش تصادفات کمک می‌کند

رئیس پلیس راهور ناجا در حالی که به نقش RDS در کاهش تصادفات اشاره می‌کرد، گفت: متاسفانه برخی خودروسازان این سیستم را روی خودروهای تولید داخل نصب نمی‌کنند.

سیستم  RDS در کاهش تصادفات کمک می‌کند
کد خبر: 330473
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به برنامه پلیس راهور برای کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات درون شهری و یا برون شهری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه کاهش تصادفات و جانباختگان جاده ای و شهری داریم اطلاع رسانی های لحظه ای به رانندگان است.

وی افزود: ضرورت دارد در مواقع خاص جایی که حادثه ای رخ داده است، رانندگان بلافاصله مطلع شوند تا خودروهایی که از قبل در حال تردد هستند گرفتار آن حادثه نشوند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: این پیام فوری از طریق سیستم اطلاع رسانی لحظه ای به نام RDS انجام می شود؛ RDS یا همان RADIO DATA SYSTEM در واقع یک سیستم هشداردهی است.

برخی خودروهای تولید داخل مجهز به RDS هستند

هادیانفر با اشاره به اینکه برخی خودروهای داخلی مجهز به این سیستم هستند، گفت: در واقع بخش زیادی از خودروهایی که در داخل کشور فعال است و تولید می شود مجهز به سیستم RDS هستند.

وی با گلایه از خودروسازان گفت: برخی خودرو سازان به جهت اینکه کسی به این حوزه توجه نداشته در خودروهایی که جدید تولید می کنند این سیستم را نصب نمی کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: البته باید بگویم که تجهیز کردن خودرو به سیستم RDS خیلی هم ارز بر نیست و اینگونه نیست که خودروساز برای نصب این سیستم هزینه گزافی را متحمل شود.

سردار هادیانفر ادامه داد: ما به عنوان پلیس راهور در حال تعامل و پیگیری با خودروسازان هستیم که برای تمام خودروهای تولید داخل سیستم را نصب کنند.

وی با اشاره به راه تشخیص مجهز بودن خودرو به سیستم RDS گفت: نشانه اینکه سیستم صوتی خودرویی RDS دارد یا خیر هم این است که وقتی رادیو را روشن می کند بلافاصله اسم یک شبکه رادیویی را می نویسد (به عنوان مثال رادیو پیام) این یعنی سیستم صوتی آن خودرو مجهز به این سیستم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد:حالا شاید بگویید چه نیاز به RDS است؟ وقتی ضبط یا رادیو یک خودرو روشن باشد و هنگامی که نیاز به ارسال پیام اضطراری پلیس به راننده ای باشد آن صدایی که از ضبط خودرو در حال پخش شدن است متوقف می شود و پیام پلیس در خودرو پخش می شود و راننده می تواند از هشدار پلیس بهره مند شوند و درگیر حادثه یا سبب ترافیک نشود.

سردار هادیانفر بیان کرد: البته استفاده از این سیستم هشدار سه الزام دارد، یک اینکه جاده های کشور از نظر زیرساختی مجهز به FM باشند که البته الان محور تهران به رشت و آزادراه تهران_شمال به طول 32 کیلومتر مجهز به FM هستند و یک بخش دیگر بحث خودرویی است که خودرو باید تجهیزات RDS را داشته باشد و یک بخش دیگر هم سامانه کنترلی است که باید آن سیستم رادیویی را در اختیار پلیس قرار بدهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها