کد خبر: 330554
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۱:۴۶
| |

 محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

سهم 50 میلیاردی کالای ایرانی از بازار 35 هزار میلیاردی نوشت‌افزار در کشور/ نوشت افزار خارجی می‌تواند زمینه انحراف کودکان باشد

 محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: سهم تولید داخل از بازار 35 هزار میلیارد تومانی لوازم التحریر تنها 50 میلیارد تومان است که این عدد بسیار ناچیز محسوب می‌شود و باید آن را تقویت کرد.

سهم 50 میلیاردی کالای ایرانی از بازار 35 هزار میلیاردی نوشت‌افزار در کشور/ نوشت افزار خارجی می‌تواند زمینه انحراف کودکان باشد
کد خبر: 330554
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۱:۴۶

اعتمادآنلاین| محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم آغاز پویش ملی مشق احسان با بیان اینکه عزت نظام و نفوذ نظام مدیون رهبری و خون شهدا است، گفت: در آستانه روز غدیر هستیم و معتقدم اگر غدیر جدی گرفته می‌شد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و به طور قطع عدالت در دنیا نهادینه می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوادث ناشی از جدی گرفته نشدن غدیر خم بوده است، گفت: نادیده گرفتن غدیر خم جزو باقی السیئات است و در طول چند صد قرن اخیر همواره عده‌ای در آن شریک هستند.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام با اشاره به دستورات رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: برخی از دستورات رهبری چند وجهی است و تنها یک موضوع را مورد هدف قرار نمی‌دهد. در تولید کالای ایرانی موضوع مهم رونق تولید داخل و اشتغالزایی است و موضوعاتی مانند معیشت و آثار فرهنگی تولیدات داخل را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به صنعت نوشت‌افزار گفت: این صنعت فرهنگی جزو صنایع مغفول کشور است که می‌تواند اشتغال و به کارگیری نیروهای خلاق را به سرعت به دنبال داشته باشد و بسیاری از مشکلات کشور در زمینه اشتغال را برطرف سازد.

مخبر درباره آثار سوء فرهنگی استفاده از نوشت‌افزار خارجی گفت: در برخی از خانواده‌ها می‌بینیم هر چند مادر چادری است و پدر اهل نماز شب، اما دختر یا پسر خانواده از جنس دیگری است و دختر خانواده از پوشش چادر مادر احساس شرم می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل این رفتار کودکان استفاده از نوشت‌افزارها و لوازم التحریر خارجی از ابتدای کودکی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه در بحث صنعت لوازم‌التحریر با قدرت و قوت از تولید آنچه که در کشور تولید داخلی ندارد حمایت می‌کنیم گفت: ضرر حمایت از تولید داخلی در لوازم التحریر را بر عهده می‌گیریم و نفع آن را به افرادی می‌دهیم که در این صنعت مشغول به کار شوند.

مخبر از راه‌اندازی و ایجاد صندوق خطرپذیر برای پشتیبانی از این صنعت خبر داد و گفت: سهم تولید داخل از بازار 35 هزار میلیارد تومانی لوازم التحریر تنها 50 میلیارد تومان است که این عدد بسیار ناچیز محسوب می‌شود و باید آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال تقویت کالای ایرانی در این صنعت باشیم اظهار داشت: در جریان وقوع سیل اخیر اجازه ندادیم حتی یک کالای غیرایرانی بین سیل‌زدگان توزیع شود چرا که به دنبال حمایت از تولید داخل در هر شرایطی هستیم.

وی تاکید کرد: ما صفری هستیم که اگر یک عددی در کنار ما قرار بگیرد معنا می‌دهیم و از تمام فعالان در حوزه تولید داخل حمایت می‌کنیم.

مخبر با تاکید بر اینکه محور اصلی نظام عدالت است گفت: تمام فعالیت‌های ما در جهت تقویت این بخش است و عمده فعالیت‌ها را در مناطق محروم به اجرا می‌رسانیم.

رئیس ستاد اجرای فرمان با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان در کشور گفت: یکی از موضوعات مهم بحث فضای آموزشی است که تاکنون 1400 مدرسه را به دولت تحویل داده‌ایم و تا ساخت دو هزار مدرسه فعالیت‌مان را در این بخش ادامه می‌دهیم.

وی گفت: موضوع بعدی تجهیزات و لوازم التحریر آموزشی است که از سال گذشته در قالب پویش ملی مشق احسان توزیع و اهدای 150 هزار بسته را آغاز کردیم و قرار بر این است که این تعداد به 500 هزار بسته برسد که 250 هزار بسته را ستاد و نیمی دیگر را گروه‌های مردمی تهیه و توزیع می‌کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها