واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور:

گزینه وزارت آموزش و پرورش نیمه اول شهریور، قطعی می‌شود/ مذاکرات آزادسازی کشتی ایرانی به خوبی پیش می‌رود

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: گزینه وزارت آموزش و پرورش نیمه اول شهریور این گزینه قطعی می‌شود.

گزینه وزارت آموزش و پرورش نیمه اول شهریور، قطعی می‌شود/ مذاکرات آزادسازی کشتی ایرانی به خوبی پیش می‌رود
کد خبر: 330555
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص وزارت آموزش و پرورش گفت: در ارتباط با وزیر با توجه به اینکه ما باید مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم کنیم مطالعات را روی گزینه‌های مختلف را شروع کردیم و به 5 تا 6 نفر رسیدیم و در نیمه اول شهریور این گزینه قطعی می‌شود.

واعظی درباره آزادسازی کشتی ایرانی گفت: از همان روزی که این اتفاق افتاد وزارت خارجه تلاش گسترده‌ای را شروع کرده و خوب پیش می‌رود.

وی افزود: روند مذاکرات به گونه‌ای است که آزادسازی آن در حال انجام شدن است و تمام اسناد لازم را هم برای دادگاهی در جبل الطارق فرستادیم و در حال بررسی است و به طور کل روند مثبتی وجود دارد و امید دارم که نتیجه مورد نظر ما کسب شود.

واعظی درباره موضع دولت جمهوری اسلامی و راه حل برای حل مساله کشمیر گفت: موضعی که ما همیشه راجع به همه مسلمانان داشته‌ایم این بوده که تلاش کنیم، مسلمانان در هر جایی که زندگی می‌کنند از حقوق خودشان برخوردار باشند و این موضع حمایتی ما است.

مسئول دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع کشمیر موضوعی اختلافی بین هند و پاکستان است و از طرفی هم ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم همواره توصیه به خویشتنداری کرده‌ایم و برخورد با مسلمانان از موضع احترام و رعایت حقوق آنها را خواستار شده‌ایم و امیدواریم که این تنش به سرعت کاهش پیدا کند.

واعظی در پاسخ به به اینکه بعد از گذشت یک ماه از گام دوم کاهش تعهدات رفتار اروپایی‌ها چگونه بوده و کاهش تعهدات در گام سوم به چه شکل انجام خواهد شد، گفت: از یک ماه گذشته مذاکرات با اروپا جدی‌تر شده است، هم جلسه‌ای که کمیسیون مشترک برگزار کرد و عراقچی در آن شرکت کرد و هم جلسه‌ای که قرار تشکیل آن در سطح وزرا گذاشته شده است در آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این مذاکرات شاهد بودیم که کشورهای مختلف با ما برای اینکه بتوانیم به چارچوبی برسیم، صحبت کردند و در این میان رئیس‌جمهور محترم فرانسه فعالیت بیشتری داشته است و مذاکرات با وی تداوم داشته و امیدوار هستیم که بتوانیم که آنچه که منافع مردم و کشور در برجام است را محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا گام سوم بیش از یک ماه فاصله داریم، گفت: کل مرحله گام سوم، مرحله‌ای دو ماهه است، اگر در روزهای آخر مذاکراتمان به جمع‌بندی نرسید حتما چگونگی برداشتن گام سوم را اعلام خواهیم کرد، اما در اینکه اگر به جمع بندی نرسیم، گام سوم را برخواهیم داشت تردیدی نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها