رئیس دانشگاه تهران:

جمعیت دانشگاه تهران به 40 هزار نفر کاهش پیدا کرده است

رئیس دانشگاه تهران از کاهش جمعیت این دانشگاه به 40 هزار نفر خبر داد.

جمعیت دانشگاه تهران به 40 هزار نفر کاهش پیدا کرده است
کد خبر: 330567
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نشست خبری محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. نیلی در ابتدای این نشست عنوان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و طبیعتا اقداماتی انجام داده‌ایم که مختصرا آن را توضیح می‌د‌هم. در سال جاری یعنی سال 97_98 حدود 13 هزار دانشجو را پذیرش کردیم که 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی بودند که چندین سال است ما ظرفیت مقطع کارشناسی را تغییر نداده‌ایم. تعداد 7 هزار دانشجو در مقطع ارشد و هزار و 200 نفر در مقطع دکتری پذیرش کردیم‌. همچنین 700 نفر از دانشجویان ارشد و 1000 نفر از دانشجویان دکتری از طریق آیین نامه استعداد درخشان پذیرش شدند.

او اضافه کرد: جمعیت دانشگاه تهران امروز به 40 هزار نفر کاهش پیدا کرده اما هدف ما افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه است به همین دلیل نسبت استاد و دانشگاه به دقت رعایت شده است. ما سعی کردیم نسبت استاد و دانشجو را در شاخص‌های ملی و بین المللی رعایت کنیم. همچنین برنامه‌ مهارت‌های نرم را برای دانشجویانمان در نظر داریم. همچنین دانشگاه سعی می‌کند پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری را در اختیار جامعه قرار بدهد از این رو یکی از پل‌های ارتباطی بین مردم و دانشگاه جهت بهره بردن از پایان‌نامه‌ها پارک‌های علم و فناوری است. ما همچنین از طریق پارک‌های علم و فناوری می‌توانیم ایده‌های دانشجویان را به اشتغال تبدیل کنیم.

رییس دانشگاه تهران بیان کرد: موضوع مهم دیگر مساله رساله دکتری است که باید بر اساس نیاز جامعه باشد. از این رو با شرکت فولاد مبارکه و وزارت نفت مذاکرده کردیم تا از رساله‌های دکتری استفاده بهینه‌ای کند.

ادامه دارد...

مکنبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها