کد خبر: 330606
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۵:۰۴
| |

آلمان از ارائه پاسخ در مورد چرایی استعفای رئیس اینستکس خودداری کرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران، از ارائه پاسخی روشن در مورد چرایی استعفای «برند اربل» رئیس اینستکس خودداری کرد.

آلمان از ارائه پاسخ در مورد چرایی استعفای رئیس اینستکس خودداری کرد
کد خبر: 330606
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۵:۰۴

اعتمادآنلاین| سوال خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی وزارت خارجه آلمان در مورد چرایی کناره‌گیری برند اربل از ریاست سازوکار مالی ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX) موجب کلافگی سخنگوی این وزارتخانه شد.


«ماریا آدبار» یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان پس از آنکه با سئوالات متعدد خبرنگاران از جمله خبرنگار شبکه راشا تودی در مورد رئیس اینستکس مواجه شد، از ارائه پاسخی روشن خودداری کرده و بارها به تکرار یک جمله کلیشه ای پرداخت.


در جدیدترین کنفرانس مطبوعاتی این وزارتخانه که روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد، خبرنگار راشا تودی از خانم آدبار پرسید که دلیل اربل از این استعفا چه بوده است؟

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز پاسخ داد: اربل در نامه‌ای که به دست ما رسیده اعلام کرده به دلایل شخصی از پذیرش این سمت معذور است.


بدنبال این سخنان، چند خبرنگار دیگر نیز با طرح سئوال مشابهی علت این استعفای سئوال برانگیز را جویا شدند که هر بار با پاسخ مشابهی مواجه شدند.


آدبار در پاسخ به سئوالاتی در مورد ارتباط دو مصاحبه اربل و سخنان وی در مورد اسراییل با این کناره گیری نیز گفت: اربل مصاحبه خود را به عنوان یک همکار وزارت خارجه انجام نداده و برلین گفته های وی را تایید نمی کند. مواضع ما در خصوص اسراییل را می‌توانید در اظهارنظرها و سخنان مقامات و کارکنان رسمی وزارت خارجه مشاهده کنید.


در ادامه خبرنگار راشاتودی این سئوال را مطرح کرد که آیا وزارت خارجه از اینکه یک دیپلمات کارکشته و آشنا به مسائل منطقه، از ریاست اینستکس به عنوان تنها ابزار اروپا برای نجات برجام استعفا داده متاسف نیست؟ و آدبار در پاسخ به این سئوال تاکید کرد همه آنچه را که باید می گفته، بیان کرده و حرف دیگری ندارد.


به این ترتیب اصلی‌ترین سوال خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته وزارت خارجه آلمان بی پاسخ ماند و دولت آلمان از ارائه توضیحی روشن در مورد علت تصمیم ناگهانی آقای اربل خودداری کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها