کد خبر: 330618
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۲۲:۵۴
| |

جنگ لفظی برزیل و آلمان سر جنگل‌های آمازون

انتقادهای آلمان از نحوه هزینه‌کرد کمک مالی این کشور به دولت برزیل برای پروژه‌های محیط‌زیستی آمازون با پاسخ تند «ژائر بولسونارو» مواجه شد.

جنگ لفظی برزیل و آلمان سر جنگل‌های آمازون
کد خبر: 330618
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۲۲:۵۴

اعتمادآنلاین| «ژائر بولسونارو» رئیس‌جمهوری برزیل به اقدام آلمان‌ها در توقف کمک مالی به پروژه حفاظت از محیط‌زیست در این کشور آمریکای جنوبی واکنش نشان داد.


پس از آنکه آلمان به خاطر تردید در قصد دولت برزیل برای حفاظت واقعی از جنگل‌های بارانی آمازون، کمک مالی به این کشور را متوقف کرد بولسونارو اعلام کرد که نیازی به این کمک ندارد.


بر این اساس، این سیاستمدار راستگرای برزیلی تاکید کرد کشورش برای حفاظت از جنگل های خود نیازی به پول آلمان ها ندارد و آنها می‌توانند پولشان را در راه های بهتری خرج کنند.


به تازگی وزارت محیط‌زیست، حفاظت طبیعی و ایمنی هسته ای آلمان اعلام کرد به خاطر تردیدهایی که در هزینه‌کرد کمک‌های مالی این کشور به برزیل وجود دارد، این اقدام را متوقف می کند.


«اسونیا شولتزه» وزیر آلمانی از حزب سوسیال دموکرات در مصاحبه ای گفته بود که مشخص نیست آیا پول آلمان کمکی به کاهش قطع درختان جنگی در آمازون کرده یا خیر.

به گفته وی، برلین تنها در صورتی که همه چیز در این خصوص شفاف شود، حاضر به ادامه این پروژه است.


دو سال پیش نیز دولت نروژ در دیدار رئیس جمهوری برزیل از این کشور، هشدار داده بود که درصورت ادامه روند قطع درختان آمازون، این کشور کمک های صدها میلیون دلاری به برزیلیا را متوقف خواهد کرد.

این در حالیست که بنا بر گزارش‌ها در اواسط تیر ماه، نرخ جنگل‌ زدایی در آن بخش از جنگل‌های آمازون که در برزیل قرار دارد، برای دومین ماه پیاپی از مرز آمار سال گذشته عبور و نسبت به ژوئن گذشته افزایشی 88.4 درصدی را تجربه کرده است.


بنابر قانونی که سال 2017 به تصویب کنگره برزیل رسید، 1.4 میلیون جریب برابر 556 هزار هکتار از زمین‌های محافظت‌شده این کشور به مناطق باز برای قطع درختان و مورد استفاده عملیات معدن‌کاری و کشاورزی تبدیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها