رونمایی از نخستین دوچرخه الکتریکی دارای پیل سوختی

یک شرکت فرانسوی قصد دارد اواخر ماه جاری، از نخستین دوچرخه مجهز به سلول سوختی رونمایی کند.

رونمایی از نخستین دوچرخه الکتریکی دارای پیل سوختی
کد خبر: 330620
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۲۶:۱۸

اعتمادآنلاین| شش سال پیش خبری در مورد تولید نخستین دوچرخه الکتریکی موسوم به آلتر بایک (Alter Bike) که با سلول سوختی کار می‌کند، منتشر شد. اکنون شرکت فرانسوی پراگما اینداستریز(Pragma Industries) اعلام کرده که یک افزایش 50 درصدی در توان طی مسافت این دوچرخه ایجاد کرده است و این نسخه ارتقا یافته اواخر ماه جاری میلادی(اوایل شهریور) رونمایی می‌شود.

آلتر بایک، نتیجه همکاری میان چند شرکت‌ فرانسوی است. در این پروژه، پراگما اینداستریز، سلول‌های سوختی را طراحی می‌کند، شرکت سایکلروپ(Cycleurope)، طراحی دوچرخه را بر عهده دارد و شرکت ونتک(Ventec)، به طراحی سیستم‌های مدیریت باتری می‌پردازد.

نسخه جدید آلتر بایک که از ادغام یک باتری لیتیوم- یونی و یک سلول سوختی ساخته شده، سوخت خود را از یک سیلندر گاز هیدروژن به دست می‌آورد. تنها مشکل این است که ایستگاه‌های مورد نیاز برای سوخت‌گیری این دوچرخه، نسبتا کم هستند و فاصله آنها نیز زیاد است.

پیره فورته(Pierre Forte)، مدیرعامل پراگما گفت: دوچرخه‌های مبتنی بر سلول سوختی، نسبت به دوچرخه‌های مجهز به باتری الکتریکی، مزایای قابل توجهی دارند. شارژ دوباره باتری دوچرخه، معمولا به چندین ساعت زمان نیاز دارد اما سیلندرهای هیدروژنی را می‌توان تنها در دو دقیقه پر کرد.

دوچرخه‌های جدید و اصلاح شده آلفا بایک، در اواخر ماه جاری در فرانسه رونمایی خواهند شد. در این مراسم، کاروانی متشکل از 200 دوچرخه، خبرنگاران را به مقصد خود می‌رسانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها