کد خبر: 330652
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۳:۲۰:۲۷
| |

تاتنهام سلطان کامبک لیگ‌برتر

تاتنهام متخصص از دست دادن برتری و در عین حال، ساختن پیروزی از شکست در رقابت های لیگ برتر انگلیس است.

تاتنهام سلطان کامبک لیگ‌برتر
کد خبر: 330652
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۳:۲۰:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، در حساس ترین بازی هفته دوم لیگ برتر انگلیس از ساعت 21 (به وقت تهران) روز شنبه منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد پذیرای تاتنهام خواهد بود؛ دیداری که قطعا یادآور نبردهای به یادماندنی این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته است.

عقب افتادن از تیمی که در دو فصل اخیر قهرمان لیگ برتر بوده و مجموعا 198 امتیاز کسب کرده است، زنگ های خطر را برای هر رقیبی به صدا در خواهد آورد، اما این مسئله احتمالا برای تاتنهام باعث نگرانی نیست، چرا که آن ها روز شنبه و البته بارها پیش از آن نشان داده اند که توانایی ساختن پیروزی از شکست را دارند. در حقیقت این منچسترسیتی است که باید از رویارویی با "سلطان کام‌بک" لیگ برتر انگلیس نگران باشد.

تاتنهام در بازی هفته نخست خود برابر آستون ویلا نیمه اول را با شکست 1-0 به رختکن رفت و این نتیجه تا دقیقه 73 هم پابرجا بود، اما تاتنهام در طول 18 دقیقه 3 بار به گل دست یافت تا باز هم هنر خود را در بازگشت به مسابقات نشان دهد.

دبل هری کین و نخستین گل تانگوی اندومبله در لیگ برتر موجب شد تا تاتنهام برای سی و هفتمین بار در تاریخ لیگ برتر، شکست در پایان نیمه اول را با پیروزی در پایان مسابقه عوض کند؛ رکوردی که شاید در ابتدا به نظر متعلق به تیم هایی نظیر لیورپول و منچستریونایتد باشد اما این دو تیم در این عرصه، با اسپرز فاصله نسبتا زیادی دارند.

منچستریونایتد در چنین شرایطی (شکست در پایان نیمه اول)، در 32 مسابقه به پیروزی رسیده و بعد از تاتنهام در رده دوم قرار دارد. لیورپول نیز با 22 پیروزی، پایین تر از چلسی و آرسنال در رده پنجم حضور یافته است.

در ادامه نگاهی به موفق ترین تیم های تاریخ لیگ برتر در این زمینه (کسب پیروزی در دیدارهایی که نیمه اول آن را با شکست به پایان برده اند) خواهیم داشت:

تاتنهام: 37 پیروزی

منچستریونایتد: 32 پیروزی

آرسنال: 30 پیروزی

چلسی: 27 پیروزی

لیورپول: 22 پیروزی

البته در آن سوی میدان، تاتنهام یک رکورد منفی هم در لیگ برتر دارد؛ در واقع ممکن است آن ها علیرغم پیش افتادن از سیتی در بازی روز شنبه، باز هم شکست بخورند. با شکست در 25 مسابقه ای که تاتنهام نیمه اول آن ها را با پیروزی به پایان رسانده، اسپرز در این زمینه (شکست در مسابقاتی که نیمه اول با پیروزی آن ها به پایان رسیده است) هم در بین همه تیم های لیگ برتری رکورددار است.

در ادامه نگاهی به ضعیف ترین تیم های تاریخ لیگ برتر انگلیس از نظر حفظ نتیجه (تیم هایی که علیرغم برتری در نیمه اول شکست خورده اند) خواهیم انداخت:

تاتنهام: 25 باخت

ساوتهمپتون: 24 باخت

وستهم یونایتد: 23 باخت

اورتون: 23 باخت

نیوکاسل یونایتد: 21 باخت

البته در مقابل منچسترسیتی ساخته شده توسط پپ گواردیولا، آمار اسپرز آمار جالبی نیست. سیتیزن ها در هر 4 دیدار لیگ برتری اخیر خود برابر تاتنهام به پیروزی رسیده اند و نکته مهم تر آن که، سیتی در سرتاسر فصل 19-2018 تنها در یک مسابقه بعد از به ثمر رساندن گل نخست، برتری را از دست داد.

این اتفاق در روز 29 ژانویه 2019 و در سنت جیمز پارک برابر نیوکاسل رقم خورد؛ زمانی که سیتی با گل دقیقه نخست سرخیو آگوئرو از کلاغ ها پیش افتاد اما گل های روندون و ریچی در دقایق 66 و 80 موجب پیروزی 2-1 شاگردان بنیتس در آن مسابقه شد.

منبع: نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها