ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار خبر داد؛

صادرات 11 هزار تن تخم‌مرغ در 2.5 ماه/ قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب

رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار، گفت: بیش از 11 هزارتن تخم مرغ در 2.5 ماه گذشته به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است و این روند ادامه دارد.

صادرات 11 هزار تن تخم‌مرغ در 2.5 ماه/ قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب
کد خبر: 330771
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار، با بیان اینکه تخم مرغ مورد نیاز کشور تامین است گفت: با وجود اینکه رفع ممنوعیت صادرات تخم مرغ مربوط به اردیبهشت ماه امسال بوده اما تجار به دلیل از دست دادن بازارهای صادراتی، از خردادماه این تجارت را از سر گرفته اند.

وی کیفیت تخم مرغ ایران را با دیگر کشورهای همسایه از جمله ترکیه قابل رقابت دانست و افزود: اکنون روند صادرات این محصول به عراق به دلیل ورود ترکیه اندکی کاهش یافته زیرا پیش از این نیز عراق تخم مرغ مورد نیاز خود را از ترکیه تامین می کرد.

قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار درباره قیمت این محصول تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار که مربوط به یک ماه گذشته است، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ها هفت هزار و 740 تومان تعیین شده است اما در این مقطع هنوز به این مبلغ مصوب هم نرسیده ایم.

وی علت کاهش قیمت را افزایش تولید و عرضه و کاهش تقاضا دانست و افزود: امروز نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای مرغداری بین 6 هزارو 500 تا 6 هزارو 600 تومان بود که البته در زمان ممنوعیت صادرات قیمت تخم مرغ چهار هزارو 500 تومان نیز در مرغداری ها به فروش می رسید که ضرر هنگفتی را به این صنعت وارد کرد.

ترکاشوند براین باور است که اگر قیمت مصوب این محصول در طول سال عملیاتی شود به طور حتم می‌توانیم شاهد تولید پایدار این محصول باشیم.

به گفته وی، اکنون قیمت مصوب کنجاله سویا 2700 تومان و ذرت 1600 تومان است و تولیدکنندگان مشکلی در تامین نهاده های مورد نیاز این صنعت ندارند.

معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهارم اردیبهشت ماه امسال صادرات تخم مرغ را آزاد کرد. ایران به دلیل تولید سالانه بیش از 900 هزارتن تخم مرغ در تولید و تامین این محصول خودکفا است و توان صادرات سالانه بین 50 تا 100 هزارتن مازاد تولید به کشورهای همسایه را دارد.

هم اکنون سرانه مصرف این محصول در کشور ما نزدیک 12 کیلوگرم است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها