کد خبر: 330793
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۰۹:۴۶:۳۳
| |

گرایش به مصرف مواد مخدر 5 درصد بیشتر شده است

دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور گفت: گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور5 درصد افزایش یافته است.

گرایش به مصرف مواد مخدر 5 درصد بیشتر شده است
کد خبر: 330793
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۰۹:۴۶:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ سردار مومنی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر آذربایجان غربی با اشاره به آمار سازمان ملل درسال 2019 درخصوص افزایش مصرف، تمایل و تبلیغ موادمخدر در دنیا تصریح کرد: طبق آمار سازمان ملل در سال گذشته میزان تولید مواد مخدر به 6هزار و 500تن افزایش یافته که نشان از افزایش تقاضا در دنیا برای مصرف مواد مخدر است.

وی فضای مجازی ومافیای رسانه‌ای را باعث افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر درکشور دانست و خاطرنشان کرد: در ایران هرساله 3هزارنفر براثر مصرف موادمخدر در کشور جان خود را از دست می دهند.

دبیر کل ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور با اشاره به اینکه مواد مخدر به تنهایی منبع و منشاء بسیاری از آسیب‌هاست یادآورشد: 7درصد از زندانیان کشور مرتبط با موادمخدر هستند که نیازاست دراین مورد تمهیداتی اندیشیده شود.

سردار مومنی بااشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت مردم برای مبارزه بامواد مخدر استفاده نشده است اظهار کرد: مقابله، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و اجرای طرح یاری گران ومردمی کردن موضوع مبارزه بامواد مخدر اولویت اصلی ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور است.

وی بااشاره به اینکه آذربایجان غربی از فرهنگ پذیری و آموزش پذیری بالایی برخوردار است ادامه داد: ایجاد مکان و مرکز جامع ترک اعتیاد در 3نقطه از استان برای متمرکز کردن فعالیت های مراکز ترک اعتیاد دراستان احساس می شود.

منبع: خبرآنلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها