کد خبر: 330884
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۴:۰۹:۱۳
| |

صبح امروز در بیمارستان دهدشت؛

آیت الله آمیراحمد تقوی درگذشت

آیت‌الله آمیراحمد تقوی، از روحانیون مبارز انقلاب و موسس حوزه علیمه کهگیلویه بزرگ صبح امروز در بیمارستان دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، درگذشت.

آیت الله آمیراحمد تقوی درگذشت
کد خبر: 330884
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۴:۰۹:۱۳

اعتمادآنلاین| آیت الله آمیراحمد تقوی، روحانی برجسته و شاخص کهگیلویه و بویراحمدی صبح امروز در سن 96 سالگی و به دلیل کهولت سن در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت درگذشت.

وی مؤسس نخستین حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد و از علمای برجسته بود که به پدر معنوی کهگیلویه بزرگ شهرت داشت.

آیت الله آمیراحمد تقوی در سال 1302 در بهبهان دیده به جهان گشود و 2 سال بعد به سرزمین پدریش یعنی کهگیلویه آمد.

خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد میرعلیصفدر تقوی، عالم منطقه کهگیلویه که پدر ایشان بود آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی، فرا گرفت و در سال 1328 عازم نجف اشرف شد.

ایشان در نجف اشرف از محضر عالمانی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی، میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سید اسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی، آیت الله سیستانی بهره های فراوان بُرد.

در سال 1338 به ایران بازگشت و در وطن خود کهگیلویه که از محرومترین نقاط کشور بود سکونت گزید و به تبلیغ امور دینی و ارشاد پرداخت.

آیتآلله آمیراحمد تقوی با تاسیس حوزه علیمه دهدشت شاگردان زیادی را تربیت کرد تا بعد از فراگیری و آشنایی با علوم دینی و مذهبی به ترویج دین مبین اسلام بپردازند.

وی در دوران قبل از انقلاب از مبارزانی بود که در کنار مرحوم آیت الله سیدکرامت ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و حجت اسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه کنونی یاسوج به فعالیت های انقلابی فراوانی پرداخت.

تشکیل سپاه پاسداران و کمیته انقلاب اسلامی در دهه 60 از اقدامات ایشان در کهگیلویه بزرگ بوده و البته ایشان در آن دوران مورد ترورهای کور نیز قرارگرفت.

آیت الله آمیراحمد تقوی مورد احترام مردم منطقه بود و یکی از مهمترین آثار دینی برجای مانده از تلاش های ایشان را می توان علاوه بر تاسیس حوزه علمیه دهدشت، ساخت و تکمیل پروژه عمرانی امامزاده سیدمحمید (ع)، نام بُرد.

فرزندان ایشان دکتر سیدمصطفی تقوی، استاد دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی تقوی، از اساتید حوزه علمیه قم نیز در منطقه از احترام فراوانی برخوردار هستند.

مراسم خاکسپاری

مراسم خاکسپاری پیکر مطهر عالم ربانی و موسس حوزه علمیه دهدشت فردا جمعه 25 مرداد ماه ساعت 17 عصر در شهر دهدشت برگزار می شود.

نماز میت بر پیکر آیت الله آمیراحمد تقوی، در استادیوم آزادی دهدشت برگزار و پیکر این عالم وارسته در مدرسه حوزه علمیه دهدشت به خاک سپرده خواهد شد.

محل برگزاری مراسم ختم و ترحیم این عالم ربانی در مصلای شهر دهدشت خواهد بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها