کد خبر: 330889
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۶:۱۳
| |

باغ حکیم به بوستان تبدیل می‌شود

شهردار منطقه 10 از تلاش برای تملک باغ حکیم و تبدیل آن به بوستان خبر داد.

باغ حکیم به بوستان تبدیل می‌شود
کد خبر: 330889
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۶:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ بحیرائی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صاحبان اصلی شهر مردم هستند، گفت: با مشارکت مردم می‌توان شهر را بهتر اداره کرد و در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به یکی از مشکلات منطقه 10 که همان بافت فرسوده گسترده است، گفت: 53 درصد منطقه 10 را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد هر چند که در سال گذشته در زمینه نوسازی بافت فرسوده، منطقه 10 رتبه بدی نداشت اما راه طولانی در پیش داریم.

شهردار منطقه 10 با بیان اینکه براساس تأکید شهردار نسبت به استفاده از پتانسیل‌های ماده 5 سعی کردیم رویکردمان را در حوزه بافت فرسوده در راستای تأمین سرانه‌های همگانی تغییر دهیم، افزود: بر همین اساس پلاک‌های زیادی توسط بخش خصوصی تملک می‌شود و بعد از آن پهنه در کمیسیون ماده 5 به پهنه خدماتی تغییر می‌کند.

بحیرائی با بیان اینکه با این روش از بارگذاری‌های سنگین مسکونی که موجب جمعیت‌پذیری منطقه می‌شود، جلوگیری خواهد شد، گفت: در بافت فرسوده صرفا به دنبال نوسازی نیستیم بلکه اولویت ما افزایش سرانه‌ها است.

وی با بیان اینکه بیش از 405 نفر در هر هکتار در منطقه 10 زندگی می‌کنند که این آمار نشان دهنده تراکم جمعیت در منطقه است، اظهار کرد: این آمار دو برابر میانگین تهران و چهار برابر استانداردها است.

بحیرائی با بیان اینکه رویکردمان این است که نوسازی بافت فرسوده با اولویت افزایش سرانه‌ها و کاهش جمعیت‌پذیری باشد، ادامه داد: با این حال ممکن است برخی از مردم مایل نباشند که این اقدام را انجام دهند که در این شرایط مجبوریم مجوز نوسازی صادر کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی را با جمعی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که تعلق خاطر به محلات این منطقه دارند، برگزار کردیم، گفت: تعدادی از این سرمایه‌گذاران نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه کنیم.

وی در تشریح این شیوه گفت: به عنوان مثال بخش خصوصی نسبت به تملک 60 پلاک اقدام می‌کند و به جای آنکه این 60 پلاک را به آپارتمان تبدیل کنیم که جمعیت محلات را افزایش می‌دهد، آن را به بوستان، کافه، شهرکتاب و... تبدیل خواهیم کرد.

شهردار منطقه 10 با بیان اینکه منطقه 10 از نظر سرانه فضای سبز جزو فقیرترین مناطق است، افزود: این در حالی است که تراکنش نامناسبی هم در این منطقه وجود دارد به گونه‌ای که عمده بوستان‌های منطقه تنها در ناحیه یک قرار دارد و مابقی نواحی با کمبود فضای سبز مواجه هستند.

بحیرائی با بیان اینکه بنا به دستور شهردار تهران به دنبال تملک باغات این منطقه هستیم،‌ گفت: یکی از باغات، باغ حکیم است که شهردار تهران با وزیر آموزش و پرورش مکاتبه داشتند چرا که این باغ 4000 متر است و می‌توانیم با تهاتر این باغ رابه یک بوستان بزرگ تبدیل کنیم. همچنین رایزنی‌ها برای تبدیل باغ نظر و اسلام بولچی ادامه دارد اما متأسفانه این باغات در ناحیه یک قرار دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته مشکلاتی در راستای نوسازی وجود داشت، ادامه داد: بسیاری از مالکان به دلیل عدم توافق با شهرداری، ساخت و نوسازی مسکن‌شان طولانی می‌شد اما در شیوه جدید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ملک را از مالک خریداری کرده و این مسئله سبب می‌شود که مشکلاتی که در گذشته وجود داشت بروز نکند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها