کد خبر: 330909
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بهترین سینماهای جهان کدام‌اند؟

رفتن به سینما و تماشای فیلم‌های جدید برای علاقه‌مندان به این صنعت کاری بسیار لذت‌بخش است. حال فکر کنید این فیلم‌ها را در بهترین یا قدیمی‌ترین سینماهای جهان ببینید. مسلم است که احساس بسیار خوشایندی به شما دست می‌دهد. لیستی از بهترین سینماهای جهان را در زیر آورده‌ایم تا بتوانید در سفرهای خود از این مکان‌های زیبا دیدن کنید.

بهترین سینماهای جهان کدام‌اند؟
کد خبر: 330909
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- عصر، عصر تکنولوژی است و تعداد زیادی از مردم ترجیح می‌دهند در خانه بنشینند یا روی موبایل و تبلت‌شان فیلم ببینند، اما شرکت‌های فیلم‌سازی از جمله نت‌فلیکس، هولو، آمازون پرایم ویدئو یا حتی سیستم سینمای خانگی نمی‌تواند تجربه رفتن به سینما و تماشای فیلم در کنار مردم را برای شما شبیه‌سازی کند. وقتی بهترین فیلم‌های دنیا را در سینما می‌بینید حس بهتری هم خواهید داشت. رفتن به سینماهای خوب تجربه تماشای فیلم را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

اکنون قصد داریم در اعتمادآنلاین ، به نقل از سایت ولیو واک، نگاهی به 10 سینمای برتر جهان بیندازیم. اگر در نزدیکی یکی از این سینماها زندگی می‌کنید و تا به حال به آنها سر نزده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً در اولین فرصت این کار را انجام دهید و اگر زیاد به سفر می‌روید، بازدید از این سینماها را در برنامه سفر خود بگنجانید.

10- سینه دو شف، سئول، کره جنوبی

سینما

سینمای سینه دو شف (Cine de Chef) در جنوب سئول واقع شده و ترکیبی از سینمایی لوکس و رستورانی عالی است. این سینما تنها 30 صندلی بسیار راحت دارد که مخصوص سینما دو شف طراحی شده است. قیمت بلیت 130 دلار است، اما مطمئن باشید از پرداخت این مبلغ پشیمان نخواهید شد، چون پیشخدمت ماشین‌تان را پارک خواهد کرد و بعد شخصی تا صندلی سینما همراهی‌تان می‌کند و سرآشپزهای رستوران کوردون‌بلو بهترین غذاهای آسیایی را برای شما آماده می‌کنند. البته غذاهای فرانسوی و ایتالیایی هم دارند. این سینما بلندگوهای 11.1 کاناله دارد. سینما دو شف مکان بسیار خوبی برای تماشای فیلم و غذا خوردن است.

9- کاسترو تئاتر، سان‌فرانسیسکو، آمریکا

سینما

کاسترو تئاتر (Castro Theater) در سان‌فرانسیسکو تقریباً یک قرن قدمت دارد. این سینما که شبیه کلیساست در سال 1922 ساخته شده و یکی از بازماندگان سینماهای آن دوران قلمداد می‌شود. سینما کاسترو ترکیبی از فیلم‌های کلاسیک و جدید را نشان می‌دهد تا به تاریخ نیز ادای احترام کرده باشد. هم فیلم‌های 70 میلی‌متری و هم فیلم‌های صامت بازسازی‌شده در این سینما نمایش داده می‌شود. گنجایش سینما 1400 نفر است و قابلیت همخوانی با فیلم‌های موزیکال قدیمی را نیز دارد.

8- 4دی‌ایکس، سئول، کره جنوبی

سینما

سینمای 4دی‌ایکس (4DX) در کره جنوبی اولین سینمای چهاربعدی جهان است که با اضافه کردن حرکت، آب، مه، نور، حباب، باران، باد، بو و دیگر جلوه‌های ویژه تجربه فضای سه‌بعدی را یک گام فراتر برده است. وقتی فیلمی را در این سینما می‌بینید احساس می‌کنید در خود فیلم هستید یا به یک شهربازی رفته‌اید. ورود به این سینما برای خانم‌های باردار و بیماران قلبی و افراد دچار کمردرد ممنوع است.

7- آپلینک‌ایکس، توکیو، ژاپن

سینما

آپلینک‌ایکس (Uplink X) یکی از کوچک‌ترین سینماهای ژاپن است، اما نباید به اندازه سینما اهمیت دهید. این سینما «صندلی‌های اجتماعی» دارد و می‌توانید در محوطه‌ای که برای شما تعیین شده گشت بزنید و با سینمادوستان دیگر گفت‌و‌گو و تبادل نظر کنید. هدف از این کار این است که تجربه تماشای فیلم با تعاملات اجتماعی همراه شود. بعد از پایان فیلم نیز می‌توانید به کافه طبقه همکف بروید و از خوردن غذاهای خوشمزه مدیترانه‌ای لذت ببرید.

6- کینو اینترنشنال، برلین، آلمان

سینما

کینو اینترنشنال (Kino International) بخش‌ها، فستیوال‌ها و سالن‌های زیادی دارد. این سینما در خیابانی واقع شده که تمام ساختمان‌های قدیمی همان‌جاست. نمای داخلی و بیرونی ساختمان نیز قدیمی نگه داشته شده است. گنجایش این سینما 600 نفر است. دیوارهای کینو با پنل‌های صداگیر پوشیده شده و تکنولوژی آکوستیک آن مانند استودیوهای ضبط صداست.

5- آلامو درفت‌هاوس، آستین، آمریکا

سینما

آلامو درفت‌هاوس (Alamo Drafthouse) سال 1997 در شهر آستین آمریکا تاسیس شد و تاکنون 22 شعبه در سراسر آمریکا دارد. غذاهای عالی و صندلی‌های راحت تنها بخشی از ویژگی‌های این سینماست. ممکن است سروصدای بچه‌ها و صدای زنگ گوشی‌های مردم شما را آزار دهد، به همین دلیل در این سینما ورود کودکان زیر 6 سال و استفاده از تلفن همراه ممنوع است.

4- تئاتر چینی تی‌سی‌ال، لس‌آنجلس، آمریکا

سینما

تئاتر چینی تی‌سی‌ال (TCL Chinese Theater)، که به آن تئاتر چینی گرامن نیز می‌گویند، سال 1927 در بولوار هالیوود لس‌آنجلس ساخته شده است. این مجموعه میزبان بسیاری از جشن‌های سینمایی است و اثرانگشت و امضا و جای پای هنرمندان زیادی در محوطه خارجی آن دیده می‌شود. بازسازی مجموعه در سال 2013 انجام گرفت. تئاتر چینی تی‌سی‌ال یکی از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش‌های آمریکا را دارد.

3- سینه سیسیو، آتن، یونان

سینما

یونان سینماهای روباز زیادی دارد، اما سینه سیسیو (Cine Thisio) از زیباترین چشم‌انداز در آتن برخوردار است. این مجموعه سال 1935 ساخته شد و از همان سال نیز در فصل‌های بهار و تابستان کار می‌کرد. این سینما تعداد محدودی از فیلم‌های کلاسیک منتخب و فیلم‌های جدید را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید همزمان از نمایش فیلم در فضای باز و نیز چشم‌انداز زیبای آکروپولیس و پارتنون لذت ببرید. منظره آنجا در شب بی‌نظیر است.

2- سینمای راج مندیر، جایپور، هند

سینما

سینمای راج مندیر (Raj Mandir Cinema) سال 1976 ساخته شد و 1200 نفر گنجایش دارد. این سینما به شیوه هنر نوگرا طراحی شده که امروزه به‌ ندرت به ‌کار می‌رود. راج مندیر بلیت‌های بسیار ارزانی دارد، اما در شمار بهترین سینماهای جهان قرار گرفته است. سینمای راج مندیر از بیرون بیشتر شبیه قصر است تا سینما؛ کاشی‌های چوبی دست‌ساز، چلچراغ‌ها و خاتم‌کاری‌ها در لابی این مجموعه به چشم می‌خورد. این سینما برای گردشگرانی که به بالیوود علاقه‌مند هستند بسیار جالب است.

1- سینماتک فرانسه، پاریس، فرانسه

سینما

بخشی از سینماتک فرانسه (Cinémathèque Française) موزه و بخشی از آن سینماست. نمای بیرونی این مجموعه شبیه موزه است. سینماتک یکی از بزرگ‌ترین آرشیوهای فیلم در جهان را دارد و مکان بی‌نظیری برای دوستداران سینماست. بسیاری از بزرگان سینما، از جمله الن رسنایس و فرانسوا تروفو، سینماتک فرانسه را «دانشگاه فیلمسازی» می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها