کد خبر: 330935
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

واشنگتن‌پست از آخرین نظرسنجی درباره محبوبیت ترامپ گزارش می‌دهد:

جمهوری‌خواهان هنوز عاشق ترامپ هستند و دموکرات‌ها از او متنفر/ 40 درصد آمریکایی‌ها از وضعیت آمریکا بسیار راضی‌ هستند یا کم‌وبیش رضایت دارند

بیش از چهار نفر از 10 سفیدپوست بدون مدرک تحصیلی که قبلاً به ترامپ رای داده بودند، از عملکرد او ناراضی هستند. در نظرسنجی فاکس‌نیوز از مردم پرسیده شده که کدام یک تهدید بزرگ‌تری برای آمریکاست: حمله تروریستی توسط افراط‌‌گرایان مسلمان یا کشتار مسلحانه توسط یک شهروند آمریکایی؟ بیشتر مردم جواب دادند اقدام تیرانداز آمریکایی خطر بزرگ‌تری است.

جمهوری‌خواهان هنوز عاشق ترامپ هستند و دموکرات‌ها از او متنفر/ 40 درصد آمریکایی‌ها از وضعیت آمریکا بسیار راضی‌ هستند یا کم‌وبیش رضایت دارند
کد خبر: 330935
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ترامپ، هنگامی که سال 2016 در مراسم جمهوری‌خواهان برای قبول حزب نامزدی ریاست جمهوری‌اش سخنرانی کرد، چهره ناامیدانه‌ای از وضعیت کشور ارائه داد.

ترامپ گفت: «جنایت و خشونتی که امروز دامنگیر ملت ما شده است، خیلی زود پایان می‌یابد.» او قول داد شهروندان را از شر جرم و تروریسم و بی‌قانونی‌ای که جوامع را تهدید می‌کند نجات خواهد داد.

کمپین ترامپ اظهار کرد که آمریکا گرفتار جنایت، مهاجران خطرناک، نفوذی‌های موذی تروریست و رکود اقتصادی است. نظرسنجی‌های جدید فاکس‌نیوز نشان می‌دهد اگر کمپین انتخاب مجدد ترامپ همان راه را پیشه گیرد، راه پردست‌اندازی مقابل خود دارد.

میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد ترامپ بالای 40 درصد باقی‌ مانده، که از نظرسنجی اخیر فاکس‌نیوز کمتر شده است. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند: جمهوری‌خواهان هنوز عاشق ترامپ هستند و دموکرات‌ها از او متنفرند. اما زنان مستقل و سطح متوسط آمریکا بیشتر به ترامپ شک دارند تا اینکه از او راضی باشند. بیش از چهار نفر از 10 سفیدپوست بدون مدرک تحصیلی که قبلاً به ترامپ رای داده بودند، از عملکرد او ناراضی هستند.

آمار انتخابات 2020

این مساله به بدبینی عمومی نسبت به وضعیت کشور برمی‌گردد. فقط 40 درصد از مردم گفته‌اند که از وضعیت آمریکا بسیار راضی‌اند یا کم‌وبیش رضایت دارند. کمتر از نیمی از سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی این‌طور فکر می‌کنند. کمتر از یک‌سوم از زنان سطح متوسط نیز جزئی از این آمار به شمار می‌روند.

آمار انتخابات 2020

زنان سطح متوسط بسیار مهم هستند، زیرا حمایت زنان سفیدپوست تحصیل‌کرده از حزب جمهوری‌خواه در زمان ریاست جمهوری ترامپ از بین رفت؛ آنها در سال 2018 کمک کردند که دموکرات‌ها دوباره به کاخ سفید برگردند.

آمار انتخابات 2020

ما قبلاً مشابه این نتایج را دیده بودیم. نظرسنجی فاکس‌نیوز حتی فراتر رفته و یکی از موضوعاتی را که ترامپ در سال 2016 پیش آورده دوباره مطرح کرده و از مردم پرسیده کدام یک تهدید بزرگ‌تری برای آمریکاست: حمله تروریستی توسط افراط‌‌گرایان مسلمان یا کشتار مسلحانه توسط یک شهروند آمریکایی؟

بیشتر مردم جواب دادند که تیرانداز آمریکایی خطر بزرگ‌تری است. حتی جمهوری‌خواهان نیز با این مساله موافق بودند.

بیش از هفت نفر از 10 شرکت‌کننده نظرسنجی‌ گفتند فکر می‌کنند دولت فدرال باید کاری کند تا اقدامات خشونت‌آمیز با اسلحه به کمترین حد ممکن برسد، هرچند تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

آمار انتخابات 2020

این آمار را به نحو دیگری نیز می‌توان تعبیر کرد: آیا رای‌دهندگان دولت را به خاطر کاهلی در انجام امور سرزنش می‌کنند؟ فاکس‌نیوز، جداگانه، سوالی در این رابطه پرسیده است. آمریکایی‌ها درباره اینکه دولت ترامپ توانسته خطر حمله‌های تروریستی را کاهش دهد نظرات متفاوتی دارند، اما بیشتر مردم فکر می‌کنند ترامپ خطر کشتار مسلحانه را افزایش داده است.

آمار انتخابات 2020

بالغ بر نیمی از زنان سطح متوسط جامعه فکر می‌کنند ترامپ خطر کشتارهای مسلحانه را در آمریکا کم نکرده و این کشور را ناامن کرده است.

وقتی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پرسیدند که چرا کشتار مسلحانه در آمریکا بیشتر از کشورهای دیگر رخ می‌دهد، 10 درصد از آنان ترامپ را مقصر دانستند و او را سرزنش کردند.

پرسیده شد که آیا ترامپ مستحق سرزنش است؟ پاسخ بیش از نیمی از مردم آمریکا مثبت بود. مردم کمتر به موضوعاتی مثل دسترسی به اسلحه و کمبود خدمات برای بیماران روانی اشاره کردند و ترامپ را مقصر دانستند، اما باز هم بیش از نیمی از زنان سطح متوسط و قریب به نیمی از سفیدپوستان بدون مدرک تحصیلی گفتند ترامپ مسئول این قضیه است.

آمار انتخابات 2020

باید این آمار را نشانی از اعتراض مردم نسبت به ترامپ دانست، به ویژه وقتی این مساله با پرسش بزرگ دیگری از جانب فاکس‌نیوز نیز همراه باشد. حدود 6 نفر از 10 شرکت‌کننده، که بیشتر، زنان سالم سطح متوسط بودند، گفتند ترامپ به جای اینکه کشور را منسجم کند، باعث از‌هم‌پاشیدگی آمریکا شده است. البته پاسخ شرکت‌کنندگان سفیدپوست و رنگین‌پوست به این سوال با هم متفاوت است.

آمار انتخابات 2020

این تفاوت در پرسش دیگری نیز مشهود بود. فاکس پرسیده بود که مردم چه حسی نسبت به سیاست دارند؟ اکثر آنها پاسخ دادند از سیاست خسته شده‌اند و نسبت به آن شور و اشتیاقی ندارند. اما رنگین‌پوستان گفتند به سیاست اشتیاق نشان می‌دهند و می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌ها سهیم باشند.

آمار انتخابات 2020

این سوال، درست قبل از انتخابات عمومی سال 2020، بسیار صریح است. اما اگر گروه‌های طرفدار دموکراسی نسبت به سیاست شور و اشتیاق داشته باشند و گروه‌های طرفدار ترامپ (مثل سفیدپوستانی که مدرک تحصیلی ندارند) از سیاست خسته شده باشند، نتیجه‌ای حاصل می‌شود که ممکن است برای رئیس‌جمهور وقت آمریکا مشکل‌ساز باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها