محمد لاهوتی، رییس کنفدراسیون صادرات ایران مطرح کرد:

وجود 4 روش برای بازگشت ارز حاصل از صادرات / سرعت ورود ارز به کشور بیشتر شد

محمد لاهوتی، رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اگر بانک مرکزی با استقلال صادرکنندگان در انتخاب نحوه بازگشت ارز به کشور موافقت کند چهار روش پیش روی ماست.

وجود 4 روش برای بازگشت ارز حاصل از صادرات / سرعت ورود ارز به کشور بیشتر شد
کد خبر: 330952
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد لاهوتی، رییس کنفدراسیون صادرات ایران، با اشاره به آخرین جزئیات بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور، گفت: با توجه به تعامل خوبی که بین بانک مرکزی و اتاق ایران در سه ماهه آخر سال 97 شکل گرفت؛ روند بازگشت ارز حاصل از صادرات سرعت گرفت، ما پیشنهاداتی برای رفع برخی موانع به منظور تسریع در ارز حاصل از صادرات داریم.

او ادامه داد: مهم‌ترین نکته درباره تسریع در بازگشت ارز حاصل از صادرات مربوط به بخشنامه بانک مرکزی و ضرایبی می‌شود که این بانک برای این موضوع تعیین کرده است.

رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد از ارز حاصل از صادرات باید در سامانه نیما عرضه شده و 50 درصد دیگر به شکل اسکناس و واردات در مقابل صادرات بازگردد، اضافه کرد: در شرایط کنونی هر بازار شرایط خاص خود را داشته و ممکن است صادرکننده‌ای که به کشور‌های همسایه صادرات دارد، بتواند تمام ارز حاصل از صادرات خود را به شکل اسکناس بازگرداند و در مقابل صادرکننده‌ای که به اتحادیه اروپا صادرات دارد، بتواند ارز خود را به کشور‌های دیگر حواله کرده و از آنجا برای واردات به ایران اقدام کند.


لاهوتی بیان کرد: در صورتی که بانک مرکزی موافقت کند، صادرکنندگان این اختیار را داشته باشند تا برای رفع تعهد ارزی شان متناسب با شرایط بازار‌های صادراتی از چهار ابزار واردات مقابل صادرات، اسکناس، عرضه به نیما و واگذاری ارز به واردکننده یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کنند تا در بازگشت ارز حاصل از صادرات تسریع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها