شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت

رهبر شیعیان نیجریه در پی کارشنکی‌های مقامات دولتی این کشور از بازگشت خود از هند به نیجریه خبر داد.

شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت
کد خبر: 330953
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۰۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه با انتشار پیامی ویدئویی از بازگشت خود به نیجریه خبر داد.

خبر بازگشت شیخ زکراکی پیشتر حساب کاربری دفتر او نیز تائید کرده و گفته بود که ایشان قرار است ساعت 22:00 به وقت دهلی‌نو عازم نیجریه شوند.

در پیام تصویری منتشر شده، شیخ «ابراهیم زکزاکی» به تشریح کارشکنی‌های صورت‌گرفته توسط دولت نیجریه پرداخته و اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد به کشورش خودش بازگردد و از آنجا در صورت امکان به کشور دیگری برود که شرایط درمان مهیا باشد.

به گفته شیخ زکزاکی، مقام‌های نیجریه‌ای بر خلاف برنامه از پیش تعیین‌شده ابتدا قصد داشته‌اند او را به بیمارستان دیگری منتقل کنند.

شیخ زاکزاکی همچنین می‌افزاید که فرستادگان دولت نیجریه همچنین اطلاعات غلطی در مورد پرونده سلامت او در اختیار مقام‌های هندی قرار داده‌اند و همین امر روند درمان را مختل کرده و باعث شده تا پزشکان هندی بگویند که از بیماری‌های او هیچ اطلاعی ندارند و روند آزمایشات باید از ابتدا آغاز شود.

در ادامه شیخ زکزاکی با اتهام به دولت نیجریه به دلیل دروغگویی، افزود: دولت هند تنها دو ساعت به ما وقت داد که تصمیم بگیریم که آیا شرایط بیمارستان را می‌پذیریم یا می‌خواهیم به نیجریه بازگردیم. به آن‌ها گفتیم که این شرایط را نمی‌پذیریم و ترجیح می‌دهیم که به کشور خودمان بازگردیم. اما با گذشت 24 ساعت، هنوز پاسخی نداده‌اند.

رهبر شیعیان نیجریه در پایان اعلام کرد: کشورهای بسیار دیگری وجود دارد. ما به نیجریه بازمی‌گردیم و اگر هریک از آن کشورها شرایط ما را پذیرفتند، به آنجا می‌رویم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها