کد خبر: 330971
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۰۹:۱۱:۴۶
| |

رئیس فدراسیون شطرنج:

چشم دنیا به شطرنج ایران است

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: چشم دنیا به شطرنج ایران است و بازیکنان جوان به دلیل تعدد مسابقات داخلی عملکرد خوبی در رویدادهای بین‌المللی دارند.

چشم دنیا به شطرنج ایران است
کد خبر: 330971
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۰۹:۱۱:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ مهرداد پهلوان‌زاده اظهار کرد :علیرضا فیروزجا نخستین شطرنج‌باز ایرانی است که از ریتینگ 2700 عبور کرد و یکی از آرزوهای ما بود که یک ایرانی از این ریتینگ عبور کند که خوشبختانه محقق شد.

وی ادامه داد: چشم دنیا به شطرنج ایران است و جوانانی که به دلیل تعدد مسابقات داخلی عملکرد خوبی در رویدادهای بین‌المللی دارند.

پهلوان‌زاده با اشاره به تعداد زیاد مسابقه داخلی در طول سال، تصریح کرد: پنج سال پیش 200 مسابقه در سال داشتیم اما امسال 1100 مسابقه برگزار می‌شود و نسبت به آن زمان پنج‌ونیم برابر شده است.

رئیس فدراسیون شطرنج اضافه کرد: وقتی تعداد مسابقه زیاد باشد، طبیعتاً موفقیت‌ها هم بیشتر می‌شود و برنامه داریم که این مسابقات را هر سال با یک برنامه‌ریزی درست انجام دهیم.

وی یادآور شد: از مسابقات امسال، 9 رویداد بین‌المللی است و تعدد این موارد باعث می‌شود که شطرنج کشورمان در مسیر درست گام بردارد.

پهلوان‎زاده با اشاره به شرایط شطرنج کشورمان، تاکید کرد: باید در این مسیر همچنان حرکت کنیم تا افتخارات شطرنج ایران بیشتر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها