کد خبر: 331028
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۰:۱۰:۱۹
| |

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان:

مغز فریزشده 40 سال پیش نمی‌تواند کشور را اداره کند/ برخی حاضر نیستند عرصه را به جوانان واگذار کنند

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: نسل انقلاب چهل سال پیش جوان بود و به مدد نیروی آن در قوا حضور پیدا کردند، اما امروز حاضر نیستند صحنه را ترک کنند. امروز این نسل در مراسم ترحیم یکدیگر شرکت می‌کنند و حاضر نیستند که عرصه را به جوانان واگذار کند؛ ما امروز یک الیگارشی نسلی داریم.

مغز فریزشده 40 سال پیش نمی‌تواند کشور را اداره کند/ برخی حاضر نیستند عرصه را به جوانان واگذار کنند
کد خبر: 331028
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۰:۱۰:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ مجید فراهانی در گردهمایی جوانان حزب ندای ایرانیان با اشاره به این که ایران یک کشور با قدمت چندین هزار ساله است گفت: کشور ما با مرز بلند آبی که دارد می‌تواند با صادرات توسعه ایجاد کند. کشور ما پتانسیل های زیادی برای این امر دارد.

وی ادامه داد: اما چرا با این همه پتانسیل کشور اینگونه است جای سوال دارد، چهل سال پیش مردم نظامی را بر پایه مردم‌سالاری نظام را برپا کردند.

فراهانی گفت: اما چرا کشوری که قرار بود روزی کشور اول باشد امروز اینگونه است. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای گزارشی را منتشر کرد که می‌گوید دست یابی به سند 1404 امکان پذیر نیست.

وی گفت: نسل انقلاب چهل سال پیش جوان بود و به مدد نیروی آن در قوا حضور پیدا کردند، اما امروز حاضر نیستند صحنه را ترک کنند.

فراهانی گفت:امروز این نسل در مراسم ترحیم یکدیگر شرکت می‌کنند و حاضر نیستند که عرصه را به جوانان واگذار کند ما امروز یک الیگارشی نسلی داریم.

این عضو شورای شهر تهران گفت: تا زمانی که پوست اندازی در نسل مدیریتی نداشته باشیم روی توسعه را نخواهیم دید.

وی خاطر نشان کرد: نسلی که با تغییرات در دنیای جدید بیگانه است نمی‌تواند تحولات را درک کند.

وی افزود: اگر مرتب در مواجه با تغییرات و تکنولوژی قرار نگریم نمی‌توانیم با دنیا ارتباط بر قرار کنیم. شما چه‌طور می‌توانید با مغز فریز شده که متعلق به چهل سال پیش است کشور را اداره کنید.

وی یاد آور شد: زمانی دبی تبعید گاه یک شرور ایرانی بود اما امروز بسیاری از دانشگاه‌های مهم دنیا در این کشور شعبه دارد، بندرگاه‌های این کشور محل تبادلات است و محل جذب سرمایه های ایرانیان می شود، چرا این اتفاق می‌افتد؟ چون به جوانان تحصیلکرده شان اعتماد کردند.

فراهانی گفت: زمانی که ما صحبت از جوان‌گرایی کردیم متهم شدیم و احزاب به ما تازیدند. آدم به احزاب نگاه می‌کند غصه‌اش می‌گیرد که میانگین سنی شان 60 سال است.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب صحبت از جوان‌گرایی کردند. باید اجازه دهیم جوانان تحصیلکرده وارد میدان شوند.جالب است که امروز بصورت گلخانه‌ای کیف‌کش‌ها، ژ‌ن خوب‌ها و تحصیل نکرده پست و مقام می‌گیرند؛بگوئید این ها کجا تحصیل کرده‌اند؟

وی ادامه داد: وقتی صحبت از جوان‌گرایی می‌شود مقصود همان است که در فضای خصوصی است و می‌خواهیم همان در بخش دولتی اجرا شود؛ ما همین را می‌خواهیم نه این که چهارتا جوان وابسته به خودشان را بگذارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها